BLOGGEN

Alla inlägg under mars 2011

Av Marlene Hedberg - 25 mars 2011 22:58

Ja ikväll var det final i" Let`s dance"Jessica vann!!:-) jag tycker att hon hade tekniskt bättre dans än Frank .-) vad tycker ni??

Ikväll hanns det inte med nån ridning :-( men i morgonkväll!! då ska jag ...sen är jag ledig i 3 dagar...skönt!!!träning träning av både mig och hästar. Måste lägga på ett kol nu med träning för att bränna lite fett:-)))

 Ja här var både hund och matte trött!!! och nu är det natti natti:-) sov så gott !!

 

Av Marlene Hedberg - 24 mars 2011 22:09

Vilket busväder det har varit i dag !!! när ska det bli vår då och mer sol:-) Idag så blev det ingen ridning för Mirco har en sko borta och hovslagaren kom ikväll och skodde om han bak så nu är han jätte fin i hovarna.

 De hade växt en del... bara på nästan 4 veckor. Imorgon blir det ridning  kanske 2 st pass då så Pepsi får röra på sig lite.

Mån el tis ska jag in på klubben igen och träna med killen. ...måste få till galoppfattningarna så de funkar.

Lill lilla killen i stallet  

 

Hade tänkt jag skulle få till nån körning med denna kille i vår...måste få tag på en rockard:-) nån som passar, han har sån energi så han skulle behöva få springa lite så han härjar mindre med Mirco,,,han klättrar i princip på Mirco och sliter i täcket.

Det blev bättre när jag spruta på antibit spray på täcket!!! då var det inte lika gott å bita i täcket:-)

Av Marlene Hedberg - 23 mars 2011 22:05

Jag var så ridsugen !!! men när jag ledde i Mirco så hörde jag att han tappat en sko bak:-( han vrider av sig sömmen !! har fått slå på en extra söm på andra bak skon så den ska sitta fast tills hovslagaren kommer i morgon:-) så hon får sko om båda bak., det är 4 veckor på måndag sen jag skodde han, så man får kanske byta söm på han var var 4e vecka nu när han rid i stort sett varje dag. Hoven jobbar mera och då blir det mer slitningar på sömmen. Jag hörde i morse att det lät lite misstänkt när ha gick på betonggolvet men jag trodde det var brodden som var lös så jag tänkte att den drar jag sen...jag bruka få göra det imellanåt.

Ikväll så fick Jaya jobba lite istället, hon var så pigg damen:-) vi jobbade på övergångar på lina...gick jätte bra!!!

Av Marlene Hedberg - 22 mars 2011 22:36

Mirco på språng!!     Han älskar att busa i hagen med sina kompisar :-) skulle aldrig skilja han i från dem...

Av Marlene Hedberg - 22 mars 2011 21:04

Jag har haft kontakt med en person/familj som äger en syster till Mirco och det är rätt kul och höra hur lika de verkar vara i humör och temprament  , även hon svart och bukfläck!! det är rätt kul, jag vet inte hur många som har undrat över denna bukfläck:-) är det en gammal skada?? osv...men Marwin har en större bukfläck under magen som ser ut som en stor fläck måla färg som har blivit kastat upp under magen:-) Mirco är rätt lik sin far:-) eller vad tycker ni?? Marwin är lite rund här enligt Agneta:-)Lite bilder här under......

  Här ser man lite av Mircos bukfläck:-)

  Här är Mirco bara 9 månader och leker med sin bäste vän Jasper som är shetlandsponny:-)   Mirco hösten 2009:-)    

Marwin 942, 2008 i februari när vi hämtade Mirco ute på " Sjövillans hingststation & stuteri" på Ekerö :-)en jättetrevlig hingst:-)Ni skulle ha sett denna kille i rörelse!! helt otroligt vilket steg han har:-)!!!Marwin har vinster och placeringar i internationell Svår Grand Prix-hoppning. Bl.a där han vann WC-kvalet i Argentina Grand Prix CSIO 160 hoppning med Helena Lundbäck på ryggen.Till sina hoppmeriter har Marwin segrar och placeringar till och med MSV dressyr:-)

Skulle inte tveka en sekund och köpa en häst efter denna hingst:-) Jag har ju en :-)!!

Av Marlene Hedberg - 22 mars 2011 11:11

Jag tror jag måste i väg och köpa mig broddar till dojorna själv också, det är inte bara hästar som behöver nu:-) Det är is över hela gården så jag hoppas det tinar rätt snabbt med mera sol  .

Jag började igår och vår städa lite i sadelkammaren....fy vilka saker man har !!! det är grejor för 10 hästar tror jag  . Jag gjorde en täckes rensning i höstas men jag tror jag måste göra en till!!! och snart kan man packa undan vintertäckena. Till helgen så ställer man ju om klockorna till sommartid så då åker vintergrejor bort...rumpvärmare och sånt onödigt tjafs som tar plats, jag tycker om att ha ordning och reda och var grej på sin plats så man hittar och att Magnus hittar när han ska ta fram nån ny grimma eller täcke så ska han vet vars han hittar dem:-)

Idag ska jag ut och rida på vägen och miljöträna Mirco lite hade jag tänkt:-) det brukar gå bra med tanke på trafiken som går här utanför.-) men igår så hoppa han till för nått och jag vill veta om det var situationen eller bilen??

Av Marlene Hedberg - 21 mars 2011 22:03

Idag så blev det tömkörning på schemat:-) det var ett tag sen jag gjorde det men det gick bra :-) han är så känslig i munnen så minsta man tar i tömmen för mycket så vill han backa eller svänga undan trycket i mun...vi for efter vägen en bit också för det var så halt för mig att gå runt på plan.

 Det kom en bil och det gick bra tills bilen hade kört förbi DÅ!!! höll han på skita ner sig ...jag tror att han var så inne i det han gjorde och att jag gick bakom han, ändå så klev jag fram i vägen själv för att han skulle ha mer stöd av mig...men han blev rädd vet inte om det var bilen eller nått annat för det blåste rätt friskt ute. Han har aldrig reagerat för bilar i huvudtaget nån gång!!! konstigt...eller så var han så otrygg i tömkörningen så därför hoppa han till??...måste ute imorgon igen efter vägen å kolla läget hur rektionerna är :-) Nu är det lite te och tv en stund innan sängdax, måste läsa lite "Stallmagasinet" innan jag somnar.-) fick den i brevlådan får nån dag sen och jag har inte hunnit läsa den än!!

Av Marlene Hedberg - 21 mars 2011 13:40

Snart är ridplanen bar:-) men jag är rädd att den kommer att bli blöt en tid framöver:-(

 

sanden är framme på vissa ställen och vi fyllde på en del i höstas men vi bor ju på en blöt myr så ...det är som allt åker i genom backen och bara försvinner. Fick ett tipps om att lägga"sil duK" innan jag lägger sand på och dom kan man tydligen få köpa billigt på pappers fabriker där de byter ut sildukarna för flisen som jag fattade det:-) ska kolla upp det närmare innan vi fyller mer sand på. Duken är visst jätte stark så den går inte hål på hur lätt som helst:-)

Ja idag så får vi se vad vi hittar på, ledig i 2 dagar nu:-) Jag håller på att leta sadel och jag drömmer om den där fö.....sadeln hela tiden :-) måste ha en som passar innan kursen i maj!! helst så jag hinner rida iden ett tag innan:-)

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards