BLOGGEN

Alla inlägg under augusti 2013

Av Marlene Hedberg - 28 augusti 2013 22:34

Kvällens träning slutade bra:-) Carina förstod mig och min stjärna och med många tankar så har jag nu beslutat att vi ska backa lite i träningen och tänka lite mer att han är unghäst ;-) han är bara riden i 2 år drygt så jag måste tagga ner på kraven:-)blir bäst så..så han inte går sönder killen min.Vi blir farliga om nåt år till;-)

Av Marlene Hedberg - 28 augusti 2013 13:39

Ikväll åker jag upp på ridklubben för att rida lite för Carina:-) runt 18 tiden blir det så då hinner jag rida sen ta in klubbhästarna innan jag åker hem:-)

Av Marlene Hedberg - 27 augusti 2013 21:20

Igår så var Malle till vet för att bli kastrerad:-) glad blev jag men förmodligen inte han

Ikväll så följde Maria med på Zoogo ut en sväng:-) så trevligt;-)
De skötte sig jättebra båda hästarna , vi red in på en väg som jag inte ridit denna sommar så det tyckte det va spännande

Av Marlene Hedberg - 26 augusti 2013 08:46

Förra veckan gick hoppningen jättebra förutom lite styrproblem mot hindren...igår var det KATASTROF!!

jag måste lägga om planeringen helt tror jag, ändra på framridningen mer skritta igång och inte så mycket galopp innan själva jobbet kommer.

Ska vara med på lite träningar nu framöver så man kan kanske hoppas på att få lite hjälp och då inte bara i hoppingen...foderbyte kanske?? vissa hästar får mjölksyra om de får för mycket mat så jag kanske ger han för mycket?? men dryga 1kg kraft ska han ju ha då jag rider han i stort sett varje dag och de är rätt tuffa så jag kanske får dra ner på det också....jobba lite lagomt:-) vet inte det känns som man trampar vatten då han aldrig slutar och jag har klämt på ryggen hans men han reagerar inte nåt där heller...  


Av Marlene Hedberg - 24 augusti 2013 23:33

Ja imorgon kl.10 är det hoppning på stallet:-) jag ,Sofia, Evelyn och Frida ska hoppa bana;-)
Lastar Mirco vid 7.30 och åker in för fodring och mockning på klubben:-)så killen får vara med hela dagen.
Nu ska jag visa nå söta kaniner..och vet ni! Vi har fått en kull till för 2 dagar sen vet ej hur många det är än, tur att jag ska till vet på måndag och kastrera killem;-)

Här har vi hanl som är far till alla barnen:-)

Av Marlene Hedberg - 24 augusti 2013 08:29

Ja Mirco har tyvärr fått stå i 2dagar:-( och i helgen åkte man på jour hela helgen på klubben!:-o men hur som helst så ska jag Sofia och Evelyn hoppa imorgon:-) Mirco får hänga med på morgon när jag åker och fodra:-) sen blir vi där hela dagen.

Ja det är inte lätt att få ihop tiden ibland ! Ena sidan på ridbanan var jag tvungen att ta ner förra helgen, och det ser ut på samma sätt fortfarande. Hästarna kan då gå på ridbanan också och städa upp gräs:-)

Av Marlene Hedberg - 21 augusti 2013 17:36

Idag blev det uteritt för killen och även träning för mig...uppför i lättsitts:-D
Sen har Mirco fått sig ett nytt horseware täcke:-) brunt fleece:-)

Av Marlene Hedberg - 20 augusti 2013 23:08

Igår red Leja på Jappe som hon säger:-) och idag också.. Hon sa så här " mamma jag kan ta in han själv men du kan hjälpa mig med sadeln sen jag ryktat klart;-) " gull unge!!!

Jag red dressyr ikväll och han gick så bra:-) han gjorde sitt första hela byte själv i galoppen när jag bytte varv;-) duktig kille;-)

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards