BLOGGEN

Alla inlägg under augusti 2012

Av Marlene Hedberg - 31 augusti 2012 22:00

Ikväll så blev det en ren skritt tur med sällskap av J.S och Hälge:-) det var en lugn och fin tur på asfalt, jag tycker det är bra att gå på hårt underlag när det är så mjukt i hagarna. De får trampa igenom varje steg...inge kul:-(

Nu är det mys och film:-)...  

Av Marlene Hedberg - 30 augusti 2012 21:43

Ikväll for vi ut alla tre på en uteritt så det var jättekul!! for förbi skifferbrottet och upp i skogarna med sakta uppförsbacke hela tiden och det är nyttigt för dem att jobba i lite uppförsbacke:-)  sen blev det givetvis lite galopp också sen på hemvägen så for jag och visa Jessica S min stora fina ridabana..och alla sandvallar så där kan man träna mycket klättring:-) En trevlig ritt:-) imorgon så ska vi lasta och testa om Hälge vill med in i transporten också:-) för vi hade tänkt in på klubben och träna i helgen:-)

Av Marlene Hedberg - 29 augusti 2012 21:29

Ikväll så for jag ut själv bland sandvallarna och galoppera...vi värmde upp med lite övergångar på den gigantiska stora ridplanen jag har i sandtagen cirka 500 meter från gården:-)

Han tyckte det var jobbigt med övergångar och göra halt !!?? Han lossnade bra efter en stund sen for vi upp och ner några vänder sen blev det galopp uppför den långa sandbacken:-)) hej och hå va kul det var men sen blev han lite lat när jag erbjöd han en kortare backe så han tyckte det räckte så och jag har börjat förstå att han är lite lat så man får gå på med "förstärkningshjälpen" och då går han fram:-))

Av Marlene Hedberg - 28 augusti 2012 21:22

Kvällens ridpass var en uteritt i 1 timme med Jessica S....ja nu har man två Jessicor i stallet och det är lite komplicerat....;-) Hälge och Mirco trivdes bra ihop med vissa misstkolkningar ibland av Hälge när han trodde att Mirco skulle tjonga till han så vi vet vem som är ledaren här och det är lill "svart" killen:-) Mirco var lugn och fin i kväll inget i handen och fin i formen utan att jag krävde nått igentligen ...red på ett rosa gummibett i stång och det tugga han lite på först men sen tror jag han trivdes bra i det...

Jag tog en storlek större i bettstorleken för det andra bettet jag har som är rakt är lite trångt tycker jag och det är 12.5 så jag tog 13.5 så 13 cm hade nog varit perfekt men det fanns inte i det måttet.

Alltid lika kul att ha nån att rida med och nu blir det mer av den varan:-) kul kul!! och i morgon ska jag och Jessica L ut fast jag ska döpa om henne till Jessie tror jag..;-)  

Av Marlene Hedberg - 28 augusti 2012 18:09

Nu ska vi ut på ridtur med Hälge och Jessica:-)  

Av Marlene Hedberg - 27 augusti 2012 23:56

Idag så kom Jessica med Hälge till vårt stall:-) så det var tre hästar i hagen som var rätt nyfikna på denna kille:-)

Kände mig inte direkt orolig att släppa ihop för Mirco är snäll men han kan stegra och slå framtill...men idag så lyfta han baken lite och hans " bakben" tog i sidan på Hälge och då sprang han i väg och åt gräs i ena änden av hagen:-) sen var det Hälge och Mirco som stod och åt mat tillsammans i hagen:-) Bra att det gick så bra ändå...allt lugn i stallet än så länge:-)

Zoogo han var så gullig han sprang runt och strutta och hoppa längs bort i hagen för sig själv:-) och sen var det som han bestämde sig att hälsa när inte Mirco var i närheten...för det är Mirco som är bossen i hagen:-)) men man vet aldrig om det ändras nu när den andre svarta är här.      

Det var täcke på idag för det var storm och regn i morse !!! sen klarna det gicetvis upp:-) sen fick Mirco skydd på sig å alla fyra när Hälge komme hit för jag vill inte att han får nå sår och skador i onödan men det gick ju bra så imorgon får han vara utan:-)

Av Marlene Hedberg - 26 augusti 2012 21:03

Ja ikväll när jag skulle rida så regnar det och regnar så då blev jag lat och hoppade faktiskt över det:-) men jag känner att jag har gjort mitt idag...arbetat hela dagen på klubben så det fick räcka.

Imorgon kommer Jessica hit med Hälge så det ska bli spännande vad Mirco tycker om det:-)  

Av Marlene Hedberg - 24 augusti 2012 23:29

Ja i dag så han jag med 2 hästar innan 13.00....Mirco fick sig en genom körare i tömkörning..blev lite taggad att ta tag i det igen efter ha sett när Hälge blev tömkörd:-) Han skötte sig jättefint och han bjöd bar fram mot bettet med bra tramp isteget.-) Sen bar det iväg på klubben för att rida tanten och vi for in på banan och hon ville verkligen inte vara där så vi for ut i skogen och sen vi några villa områden genom byn hem och hon är stencool!! vilkenhäst!! klubben har en pärla:-)!! hoppas hon håller många år till och kan lära upp många barn och ungdomar:-) lite stel men vad kan man begärar av en dam på 20 vårar:-)  

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards