BLOGGEN

Alla inlägg under november 2013

Av Marlene Hedberg - 29 november 2013 16:20

Mirco:-D

Longering på schemat idag!:-) han gick riktigt bra men lite halt än fast han har brodd så det blev bara trav och skritt:-P

Av Marlene Hedberg - 28 november 2013 20:48

Ikväll var det julfika på skolan för Fabians klass gott gott!! lite föräldra mingel:-) sen träffa jag Viktoria I och då först förstod jag att vi har barn i samma klass och att hon bor i Tallsjö nu:-) så hästsnack blev det ju absolut!! kul!!

Idag så var jag in på klubben för att träna min sits och Mircos fortsatta träning och det gick faktiskt fint fram tills han stanna tjura och la TUNGAN ÖVER BETTET !! rackarns häst så då var det att hoppa av och tränsa om...spänna åt lite hårdar i norsgrimman och sen gick han fint igen och stitsen satt lite bättre idag än tidigar så det är bara att träna på ...

Man kan ju nästan tro att jag inte kan rida när jag vill träna sittsen men det är helt olika saker att rida i dressyrsadeln och att rida i hoppsadeln:-) Han var betydligt mer avslappnad än vad han bruka vara så det går framåt och han går inte bakom hand längre heller utan framåt neråt!! på rätt väg och det skumma i munnen på han och det har det inte gjort många gånger kan jag säga.

Få se om jag åker in i morgonbitti igen eller om det blir uteritt och att jag åker in lördagkväll ..klurigt!! tänk om man slapp jobba och bara fick hålla på med sin häst:-)

Måste fixa en liten film på Rauke också som några intressenter vill ha:-) sen jobbar man i helgen så jag vet inte hur jag ska hinna allt!! Nu blev jag ju ledig lördagkväll så jag vet inte om jag ska åka in på bion och titta på hästhoppningen som sänds där....eller in och rida...???

Av Marlene Hedberg - 24 november 2013 20:14

Ja man har varit ledig i helgen och har inte hunnit på långa vägar det jag hade tänkt!! men men det kommer fler dagar:-) Har ridit ut båda dagarna i helgen allafall och det känns bra för det blir mer och mer ridhus nu när det är mörkt och kallt!! Idag så var det riktigt härligt ute strålande sol och -5 grader så det blev till att galoppjobba ute idag för det har kommit snö !! så nu går det göra annat än skritta, Mirco har sån överskottsenergi!! han låg på bra idag ända fram till bettet men ibland lite väl mycket så då fick jag ta tag i han rejält!! men det har inte häst förrut så det var igentligen bara positivt:-)

Sen blev det till att hämnta hö så nu klarar man sig 3 månader men jag ska hämta ett lass till... till helgen så klarar man sig minst ett halvår:-) vill inte hålla på att fixa med hö i smällkalla kylan...

   

Av Marlene Hedberg - 21 november 2013 22:52

I år får man julpynta!!! Ifjol blev det ingen jul i vårt hus för vi hade brand!! Det värsta jag varit med om !! Ett tag trodde jag huset skulle brinna ner:-( tur man är kvicktänkt!!!;-)
Hur som helst så fick vi himla fint här hemma ! Men det är saker kvar att göra:-) men det ska fixas nu innan
jul;-)
Ikväll blev det en promenad för mig och Mirco vi tittade på allar stora granar som ligger här på björnavägen;-) sen har jag påbörjat foderbyte på honom, ska ta bort havren hade jag tänkt för att se hur han blir i sitt sätt att lösa saker;-) han får inte bli för mesig att rida:-)

Av Marlene Hedberg - 20 november 2013 22:38

Idag han jag inte rida men han dör inte av att stå nån dag då å då!! Det är skit underlag ute, hårt å hemskt!! Man kan ju inte åka in till ridhuset varje dag heller. Idag så har det varit en hel del fixande för klubbens räkning I TELEFON!! Ringde Enerstedt å fixa med spån från Brattbysågen å hade sån tur att de hade precis kört förbi med nån mil och han VÄNDE om och lasta på spån!! Helt otroligt vad snälla människor det finns:-) sen fixa med traktor å veterinär som kommer i morgon å gör sitt;-) det är en hel del jobb med klubben
Jag vet inte hur jag ska hinna allt från 1dec då jag börjar jobba heltid!:-( vill gärna fortsätta men då måste det styras upp mer med fler ansvariggrupper!!

Go'natt!d

Av Marlene Hedberg - 19 november 2013 14:37

I förmiddags så åkte jag in till ridhuset för lite träning;-) han gick bra efter att han blivit varm i kroppen;-)
Tränade lite mer samlad galopp och det blev jobbigt så då bjöd han på ett bocksprång!!tjoho!! Ja ja jag är van så jag smackade på och lätta fram så då bjöd han fint fram med stora luftiga språng:-)

Av Marlene Hedberg - 18 november 2013 22:43

Idag så började vi dagen med utfodring av mina 7.00 sen inför en kaffekopp!! dagens viktigaste kaffekopp!!  

sen utsläpp i hagen...sen var det in i duschen och fixa lite här hemma sen åkte jag och Leja till Lycksele lassa...det gick bara bra sen var det frasses och leksaksaffären innan vi drog kosan hemmåt.

Precis innan Åsele så höll jag på somna!!! fy fad hemskt!! fick stanna och lufta mig sen så sa jag till Leja att hon fick prata med mig så jag höll mig vaken    

Sen hem och mocka ur stallet och in med killarna vid 16.30 så jag han med lite rykt och pyssel med Mirco för han har vila idag:-) sen i väg på klubben för mina lektioner :-) de är så duktiga !! Igår så tog jag och klippte tre av klubbens hästar för klubben har köpt in en maskin...det var på tiden tyckte jag:-) de skötte sig jättebra !! stod alldeles stilla, Chinelle fick ett halstäcke av mig som mirco inte anväder så nu behöver hon inte frysa heller.

Tänk !! att Magnus och jag har var tillsammans i 8 år snart !! den 4/11:-) och gifta i över 3 år nu...helt otroligt och lycklig är jag :-) kan inte ha det bättre:-))  


Av Marlene Hedberg - 14 november 2013 23:14

Ja det går bra att klippa ben å kroppen men så fort man börjar närma sig huvudet!!??? Han hackar huvudet i maskin och det kan ju inte vara så skönt?? Bytte skär på maskin å klippte med dem och han blev inte så snygg:-( fick ta den lilla maskin och jämna till så gått det gick men?! Hann ej klart ikväll får fortsätta i morgon;-)

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards