BLOGGEN

Alla inlägg under december 2014

Av Marlene Hedberg - 30 december 2014 21:43

Ja nu är det slut på 2014 snart och 2015 ska anlända och det känns som ett bra år ska komma nu på många sätt:-)

Lite kort så har vi gjort framsteg som ett team jag och Mirco och vi ska lägga mer focus på bommar och serier hoppa hoppa !! försöka få hit Pelle lite mer ända i från mars kanske ..få se hur intresset finns för det men vi är ganska många hästar nu i Åsele och klubben har fått bättre  hästar att kunna delta med..kul!

VI ska även sikta på en dressyrtävling som aldrig blev av nu i höst,,, jag ballade ur det räcker med ett misslyckat pass så tror jag att det inte ska gå men jag får se det som en träningspass när vi rider in på banan. Jag har aldrig tävlat i dressyr och det är även ett tag sen jag var ute på hoppbanorna så vi får se vad det blir förs för jag vill tävla lite och sen får vi se hur det leder oss.

 

Sen så fick ju min fina hund Roy somna in och hamna i hundhimlen och där har han det bra:-)

 


   


 

 

  Sen kom ju lilla Gordon till Björnavägen och det är en jättefin hund som vi hämtade hos Karina Hansson i Varpsjö som är i dagarna snart 7 mån den 5/1 2015, kommer att bli en jättefin hund även han.

 

Jag och killen på träningsläger i Övik hos Pelle som var i Maj..jättekul och Mirco var jätteduktig då på allavis skötte sig jättebra vid uppstallningen och med de andra hästarna i tjafs alls.

Sen så hände det ju så att jag klippte av mig håret!! Yes nu kort hårig mörk men då när jag gjorde det i augusti så blev det blont!!    

Ja nu är det bara att längta in och se vart det går:-) Gott Nytt År alla bloggare:-) 

Av Marlene Hedberg - 29 december 2014 00:28

Äntligen kommer hovslagaren i morgon ??som vi har längtat å väntat.. På juldagen fick jag sömma om bakhovarna men det gick bra ?han stod som ett ljus när jag greja på med hovarna.
Mirco han blev så glad ikväll över att få träffa matte ! Han gnägga när han hörde min röst ...det värmer så och det är då man upptäcker hur mycket man saknar sina hästar?
Så han fick sig en rykt ikväll för det var typ 3 dagar sen !! Hoppas det är väder för lite ridning i morgon , måste kolla om min transport vägg är fixad så jag kan åka in till ridhuset nån dag? ja nu är det nytt år så då är det nytt anläggningskort som måste betalas och medlemsavgift ???så man kan rida där med gott samvete.
Mirco fick sig lite nya saker när jag var o Luleå :-) boots och benskydd med lurv i och ett set med grimmludd i fårskinn och ett par svarta ludd som vi har på förbygeln, en grimma fick han också??sen blev det ett nytt dressyr schabrak också ...pssss kunde inte låta bli ;-)
Snart är det nyårsafton men jag jobbar!!! Vi ska ha lite middag med god mat och dryck å lite spel och surr om det gångna året med Maria och hennes familj :-D ser fram i mot det ??

Mina älskade sömntutor!två av dem vaknade till en hade nog inte somnat tillräckligt för glasögonen var på;-) puss

Jag förstår inte varför bilderna hamnar på tvärsan?? Bara här på bloggen!! Är väl någon inställning jag missat! ?

Av Marlene Hedberg - 27 december 2014 19:23

Varit här nu sen torsdagskväll i Luleå och vi har bara latat å handlat kläder till mig för privat bruk och stall kläder saker till hästen!! Ingen rea på Hööks men granngården och XXL hade rea!! ? köpte mig 2st stalljackor och ridtäckbyckor i kroppsnära form, covalliero blev märket på alla tre plaggen ;-)

Av Marlene Hedberg - 23 december 2014 22:04

Snart jul och barnen längtar efter att få öppna sina klappar ??

Av Marlene Hedberg - 17 december 2014 23:10

Mirco fick sitt nya täcke igår

Lite tajt i halsen men det funkar... Lite kul med färgen som Whitaker har nu

Av Marlene Hedberg - 11 december 2014 16:29

REA!!! på Charlies ...999kr ett Whitaker 200gr med hals hemklickat till MIrco, lite kul med färg!! Hans vinterhalstäcke är alldeles för varmt som han har nu.

finns även ett stalltäcke 300g sammafärg och med guld som bara är 150g..?

Har ej bestämt vilket det blir eller båda kanske min häst får mer kläder än jag själv:-)))

pris 899:-) för 150 stalltäcke..

REGNTÄCKE MED HALS BLÅGUL JOHN WHITAKER

Regntäcke med avtagbarhals finns också för 1399:-)

Av Marlene Hedberg - 5 december 2014 19:41

Ja nu var det äntligen gjort klippt Rocky och lite på Astro,,bara två kvar ??

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards