BLOGGEN

Alla inlägg under oktober 2017

Av Marlene Hedberg - 31 oktober 2017 22:25

Ja snart får vi vinter dubb på hästarna här hemma och det är efterlängtat. Är svårt att rida ute nu för det har börjat isa på vid vissa ställen.
Ace klarar sig bra oskodd faktiskt men han ska få sulor och vinterskor han med.
Sen har vi tagit en funderare jag och Mirco.. Hmm vi kanske ska börja hoppa lite mer nu i vinter och åka in lite oftare till ridhuset och träna.

Åh vi ligger efter med jobb på gården så jag hoppas verkligen att det inte blir snö än.
Jag var sjuk hela förra veckan så Mirco fick sig vila men det är nog bra för honom. Han behöver tid att smälta in nya saker som han får lära sig.

Av Marlene Hedberg - 30 oktober 2017 17:50

Hade tänkt longera ikväll men det är så hårt i marken.. Det blir dom knölig asfalt!! Denna tid på året är inge kul.. Hårt och eländigt i marken och i år så var det inge brodd hål i sommar skorna så jag kan skruva i brodd och ev sula som man kan skruva fast moms det kommer snö.
Nu kommer Marica i veckan o h ska fixa hovarna så det blir jättebra.

Av Marlene Hedberg - 28 oktober 2017 19:03

Har är så långhårig nu lille söte Ace.. Vi åkte in till ridklubben så Leja fick rida i ridhuset.. Han blev så svettig.. Vi vill inte klippa honom eftersom vi kommer rida mycket ute och Leja vill att han ska ha sin långa päls.

Annars så går det rätt bra i ridningen.. Han har börjat komma på att han kan slita tyglarna ur händerna på Leja och det är när det fattas skänkel :-)
Ibland har jag satt på han gummisnodden och då går det bra men jag vill att Leja lär sig att använda skänkeln.

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Skapa flashcards