BLOGGEN

Alla inlägg under januari 2014

Av Marlene Hedberg - 29 januari 2014 23:06

Ja nu börjar det kännas lite bättre med förskylningen! Tack å lov..man får hoppas man kan jobba på fredag;-) ja Mirco har barat fått jobba själv i lina i veckan å måndag hade han vila:-)
Har funderat på Kg träning här mitt i februari och höra vad hon tycker? Om vi är på rätt väg men jag får se hur bg gör:-)

Av Marlene Hedberg - 26 januari 2014 22:27

Nu väntas 6 dagars vecka å jag känner mig förskyld!!! Hur ska det gå? Ja jobb till 16.00 i morgom sen hem å käka nåt snabbt ! Sen lasta Jasper och in på klubben:-) Leja har lektion med sin sötis :-)

Sen så blir jag där till 20.00 ungefär sen hem å mocka mitt stall och longering står på schemat för Mirco:-)
Ikväll blev det ridning på plan hemma och jag tränade mig själv i lättsits i ridningen och att han ska bibehålla samma takt och tempo som när jag rider lätt.. Jobbigt!!

Av Marlene Hedberg - 25 januari 2014 12:16

Tulpaner är bland de finaste man kan sätta på köksbordet:-)så uppfriskande!!!
Idag ska vi iväg å hämta hö igen känns det som men det är ett tag sen..
Igår var det rundbalshämtning till mig och klubben så hö hö hö!!!! Tur Magnus hjälper till!:-)

Av Marlene Hedberg - 23 januari 2014 14:53

Han gick riktigt bra idag !! kunde fatta galopp från nästan halt utan problem och vi red på jaktkandar dessutom coh då bruka han tycka att jag är lite dum med han.

red volt i galopp som var 3 meter i diameter utan broblem i vänster varv höger var lite jobbigare för han, men han har slutat bråka med mig!! vi förstår varandra bättre å bättre hanoch jag:-)))

Nu har HÖÖKS NY KATALOG kommit ut!! kolla här..


Vad ska man tycka om dessa?? nja....kanske om man får titta lite längre på dem:-))

men sen har de hundförar byxor nu!! tjoho!! snygga också:-)


Bra pris också 549:-
Av Marlene Hedberg - 21 januari 2014 23:05

Han gick kanon ikväll min pärla!! Fina galoppfattningar från skritt utan bock!!

Av Marlene Hedberg - 18 januari 2014 17:53

Ja det är bara att gilla läget med kylan..tyvärr men lite motion för Mirco blir det ändå och det är tur jag har en varm stall overall;-)
Ska på klubben vid 19 och kolla till Calle en sväng ikväll

Av Marlene Hedberg - 17 januari 2014 08:47

Kallt!! Ingen ridning idag heller:-(

Av Marlene Hedberg - 16 januari 2014 22:44

Ja ikväll så har jag varit på stallet och haft drop in ridning;-) gick bra allt ! Men!!när jag skulle fylla en vatten hink så for ett vattenrör sönder så det var bara att skynda att stänga av huvudkran!!! Rörmockarn i morrn!!! Djävla rör man ska inte ha sån skit på vintern, då ska man ha hink!! Man ska kunna stänga av kopparna på vintern och bara ha dem på när det är varmt ute. Lite bitter är jag!!:-P
Hur som helst så har Calle kommit idag, våran foderhäst som vi lånat av Anna Fransson, så fin! Så nu får vi se hur det fungerar:-)

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards