BLOGGEN

Alla inlägg under december 2011

Av Marlene Hedberg - 31 december 2011 10:25

Ja vi har haft -26.9 ute i morse så det blev halstäcke på idag på hästarna....det skulle ju inte vara så här kallt idag?

Så idag så känns det bra att Mirco har sin vilodag när det är så kallt,  för han har gått 4 dagar nu:-) men i morgon så ska jag och Nadja rida efter Borgenvägen hade vi tänkt :-) nån som ska hänga med?... om det nu inte är alldeles för kallt ute:-( 

 Ja det är Nyår idag och vars tog det här året vägen?? Mirco blir 5 år det kommande året ...helt otroligt vad tiden går jag minns när jag hämntade honom och han såg ut så här..9 månader:-)  

Här är Marwin, hans ståtliga far som dog nu i sommar av fästigsjukdomen Ehrlicia så tragiskt:-((

Här är han bara avelshingst och mår gått med lite runda former:-)) och välkomnade alla stona ...en helt otroligt fin häst jag hade ju förmånen att träffa denna underbara häst!!! 


Av Marlene Hedberg - 30 december 2011 11:34

Lite skillnad från i går ! så idag är det bara att klä på sig när man ska ut och rida:-)) det blir en ute sväng idag , igår så körde vi även lite bommar och longering med longersystemet och det är riktigt bra...han gick väl balanserat och i bra takt killen. Jag måste lägga lite mer krut på hoppningen, jag har inte hoppat Mirco sen i höstas och det är på för tok för länge sen!!!

 men det är halt också nu när det är vinter men lite små språng kan man ta och börja träna in bana kan man med låga hinder också:-)Jag lider med att jag inte kan få in han i transporten så han vill stå kvar så snart får jag försöka stänga in han där så han märker att det är inte nå farligt där inne!! så vi kan åka in till ridhuset och hoppträna:-)

Det blir lite transport träning i dag också:-)  

Av Marlene Hedberg - 28 december 2011 21:17

Nu har jag beställt den fina rosa varsel jackan på hööks :-)Jag är ute efter vägarna en hel del så jag vill synas så nu är jag och Mirco ganska rosa:-)

Sen blev det terrängskydden för bakben också:-)

Kan verkligen rekomendera dessa skydd stabila och de andas bra, jag har framskydden och botsen också och botsen snurrar inte utan de sitter som kloss på hoven.

Ikväll så lindade jag benen på killarna för det var lite jobbigt för dem idag:-)


Av Marlene Hedberg - 28 december 2011 16:42

      Idag så slutade jag kl.12 så då åkte jag hem direkt för att äta lunch sen hade jag tänkt rida och då var ju Nadja här och skulle rida Zoogo så vi slog följe ut i skogen :-)) så kul när man är fler och idag så fick Mirco jobba lite mer i galopp lite längre sträcker och det gjorde han bra:-) i samma galopptempo hela tiden fick nästan smacka på han lite så ha galoppera på lite mer. Han gjorde ett fint kast från höger till vänster så jag höll på åka av nästan!! men de gick bara bra vi fortsatte i galopp en bit till.

Imorgon så ska han bara ut på en skritttur på en timme hade jag tänkt men det är ju svårt att hålla sig från att inte galoppera. Han hade lite träningsvärk från i går....så då kör vi lugnt i morgon istället.

Av Marlene Hedberg - 27 december 2011 21:25

Ikväll så bestod själva träningen av galoppfattningar och det gick riktigt bra i vänster varv men det är nog därför matte är vänsterridare själv :-) jag har kommit på mig själv att jag fattar oftast galopp i vänstervarv när vi rider ut och väljer alltid vänster varv förs när jag ska göra nått med han så han blir vänstertränad :-))) så nu tränar vi höger lite mer och jag har svårare själv att komma åt han eftersom jag har snea höfter...när jag hade fått mitt första barn så roterade högerhöften bakåt så jag fick 2½ cm kortare höger ben så jag har lite svårt med det än i dag..jag har varit hos sjukgymnaster och de har fått knicksa till det med det är inte riktigt bra.  Men han gjorde ett bra jobb killen ikväll:-)

Sofia var och hälsade på tvärast i stallet och det är alltid kul med besök i stallet:-)     

Av Marlene Hedberg - 24 december 2011 11:03

God Jul!!!   Liten tomte hälsar också till er HOOOO HOOOO!!!

 

Hoppas ni får en god jul helg!!

       

              

Av Marlene Hedberg - 23 december 2011 21:30

Mina barn är spänd av förväntan om Tomten kommer att komma i natt?? tänk om det är paket under granen ??:-))

De är för härliga:-) tänk om man kunde fira Jul som barnen gör ? utan stress och en massa måsten!! och bra ha kul i stället och skita i om det är dammat här och där!!  

Av Marlene Hedberg - 22 december 2011 21:43

Ja Mirco håller på att tappa sin sista framtand...så sen är tandlossningen avklarad i övrigt så ser hans tänder fina ut:-)

Ikväll var han lite sur:-) men så fort man kliver in till han i boxen så går det över snabbt! Han har gjort så varje gång han tappat nån tand och det är ju bra i och försig så vet man ju att han inte mår bra när han gör så ...så han får uppblötthavre nu för det är lite svårt för han att ta maten.

    

Lite suddig bild ...

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards