BLOGGEN

Alla inlägg under juli 2014

Av Marlene Hedberg - 24 juli 2014 23:54

Det har varit marknad och den var lugn för min del;-) jobbade så då vet man sin plats:-P
Snart har jag sem och jag längtar!!!! Jag är spyless på jobbet!!! Jag vill rida/träna bada dricka vin chilla!!! Sen skita i allt de andra:-D men men ..vi åker till Luleå nästa vecka sådå saja jag njuta av ledigheten!!sol&bad!!

Så söt!!Essi :-) heter lilla jycken som sitter i syrrans knä:-) Ägaren till denna söta är Hea:-)

Roy

Av Marlene Hedberg - 9 juli 2014 09:29

Igår åkte vi till Vännes för han var så uppsvullen i buken!! Det blev en akut op med utplockning av mjälten. Den hade brustit och fyllt buken med blod!!
De tömde honom på 4,5liter blod/vätska,helt otroligt!!!han måste ha haft jätteont stackarn men nu ska vi få hämta honom idag:-) han mår bra trotts den stora operationen:-D nu ska han äta minst 2skivor blodpudding varje dag och det är för att hjälpa till med återbildning av blod!! I övrigt så alla organ fina ut så inge mer cancer!!!
Det är en vanlig sjukdom hos schäfer att de får cancer i mjälten visst och att de blir helt friska när man plockat bort den:-)en sån otroligt duktig vet, Lisa Haglund!! Superbra:-D

Vi var och gjorde hela Vännes igår iväntan på att Roy skulle bli frisk:-) köpte badkläder och leta fram en badstrand!!

Hittade en fin en mot Hjoggsjö!! Tack Jessica för tippset!!

Av Marlene Hedberg - 7 juli 2014 00:11

Ja det har hänt lite saker här i helgen!! Både positivt å negativa saker! Först det bra:-) ridbanan håller på preppas och det är inte bara?!! För vi får flytta jord å planera för att få jämnt men nästa år kanske den är klar!!!:-P
Sen har jag målat alltanen igen!! Varje år får jag dra på ny lasyr! Så drygt men på med bikini ..så nytta med nöje fast solen har tagit en hel del så lite aränd på ryggen blev jag. Sen har jag rensat bort ogräs!i och utanför rabatter, runt överallt!.. Igen för det får man göra tyt 100ggr per sommar.
Lite mer vinterstolp i backen sen lite ridning på det ocksa:-)
Sen det olustiga!!! Mitt fb konto har blivit hackat!! Så nån har skickat massa messenger till mina vänner och frågat om jag får låna deras bankdosa!!! Vad är det för djävla idioter!!!! Så jag har fått spärra å byta lösen till fb och ominstallera telefon!!! Så jäkla tråkigt!!! Så varför ska man ha fb???:@
Hur som helst håller på spana in lite tåvlingar ! Augusti dressyren i Umeå den 8/8 sen har vi i Lycksele den 23/8 få se vad det blir nåt blir det och det fanns fler tävlingar också på andra orter:-) sen hoppningen men där måste vi träna mer på lite stigsprång breda hinder allmänt! så han bjuder bättre på hindrena och 5.5an är bra också:-)

Hägstarna går ute dygnet runt nu och det funkar jättebra men vi har flugtäcke på natten så de ska hålla sig lugna och nät med hö;-)

Av Marlene Hedberg - 1 juli 2014 00:16

Ledig dag! Eller från jobbet men sen så har vi en hel del på gården att göra:-) men det kommer bli asbra när det är klart med ny stolp till hagar och lilla Jasper han kommer få egen hage med eget hus:-P med inget bete alls för han verkar inte tåla gräs:-( så tråkigt!!!nästan så han skulle hafuen liten egen kompis i sin hage
Vi var ut å red ikväll och fick ordentligt med regn på oss!!dyngblöt !!! Men när man är i skogen och det börjar regna så känner man inte det:-P
Börjat kolla lite tävlingar vars man kan åka så vi börjar på en lagom nivå, typ Lb:-) känns spännande!!

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards