BLOGGEN

Alla inlägg den 6 mars 2011

Av Marlene Hedberg - 6 mars 2011 19:42

Idag var vi till ridhuset!!!...för första gången på länge, det var lite läskiga saker där som fläktarna i taket och spegeln? det var en häst till här inne? vem är det?:-)Mirco tyckte det var konstigt men osäkerheten försvann snabbt när vi började jobba:-).Det blev cavaletti träning på långsida och det gick bra han är så "hovsäker" inte ett felsteg nånstans!! jippi va kul:-) man ser när hästen har förutsättningarna för hoppning eller dressyren hur säker de är i steget på ett annat sätt, bra flyt mm..galoppen är han svag i men det gick bättre i dag:-) jag tror han inte orkar. Han ska få mera mat nu när vi är igång:-) Jag åker i helgen igen till klubben:-) sen om det blir nån tandis i veckan också.

Tänk vilken skillnad det blir på steg och påskjut i gångarterna i ridhuset när det är säkert underlag.

Det var ingen där på ridklubben, bra men samtidigt tråkigt när man för engångsskull åker dit så är det ingen där:-( Jessica kom när vi skulle åka hem så jag han surra lite med henne.

Lastningen gick bra hem vägen också:-) Han var lite ofokuserad vid rampen men lite träning fram och tillbaka över den så börjar han fatta att det är mig han ska lyssna på   och trampa rätt in sedan.

Agnes och Ebba har varit här och ridit Pepsi och Jaya idag, han ej prata med dem och det gick bra, det bruka göra det :-) och de har inte ringt och sagt nått annat idag:-)

Nu ska jag ut och plocka in mina älsklingar från hagen, mata och natta dem innan Walander filmen...vet inte om jag sett den ?, jag har en förmåga att somna när halva har gått:-)

Tjingeling!!!:-)

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards