BLOGGEN

Alla inlägg under februari 2014

Av Marlene Hedberg - 27 februari 2014 23:06

Idag blev det ridning hemma på banan:-)Mirco gick så bra:-D

De här små söta har börjat studsa omkring nu:-)

Av Marlene Hedberg - 26 februari 2014 23:02

Hoppning på schema:-) la ut galopp bommar då går det skritta 3 trava 2 och galoppera 1 språng:-) perfekt! Sen så trava vi på stor båge med bomar hoppa kryss på mlinjen å sen hoppa ett räcke. Inga höjder som mest 70cm.
Gjorde en caprillibana av detta med alla gångarteroch han gick super!!!

Av Marlene Hedberg - 24 februari 2014 00:17

I morse var vi ut på äventyr jag å Mirco:-) ut i skogen snön och jobba kul!!!:-)

Han gick bra idag och han gjorde många vina galoppfattningar idag, precis när vi kom hem en timme å tjugo minuter senare kom solen!;-)

En bra helg med jobb och årsmötd på klubben i går men det var dålig uppslutning på mötet:-( tänk om medlemmar tordes komma på mötet utan å tro att de måste göra nåt;-) bara vara där och visa deltagande räcker.
Go natt!

Av Marlene Hedberg - 22 februari 2014 17:18

Då var det gjort! Ett år till nästa gång..man slutar aldrig att överraskas:-P Delat tur idag så stallet blir mockat hemma efter 21! Ursch!!! Tillbringade nämligen mina timmar på möte

Av Marlene Hedberg - 21 februari 2014 17:41

Ja idag så har jag fått mina sadlar kollade, dressyrsadeln visste jag att en söm var lös men sen upptäckte vi att en bossa satt högre upp i framvalvet än den andra som då gjorde att Mirco vill kompensera med att gå ut med bog och jag hamna till höger i sadel så jag får svårt att trampa ner vänster häl...så det ändrade hon på och hon sydde ihop sadel rätt och med dubbelsöm:-)i protokollet man fick står det..  sadlarna sitter perfekt på Mirco, Globus clic hopp och dressyr vid 38 bra anläggningsyta på killen och hon kände igenom honom innan hon provade sadlarna på honom och en välmusklad och fin häst och inga spänningar i bakkärran och nacke .Hon sa så här att första anblicken på Mirco var att han var tjock men när man tar på honom så är det bara muskler så han är inte tjock , skönt att höra.Hon tyckte att globus var ett bra val till Mirco det finns inte många sadlar som passar denna typ av häst men jag har hittat de vi trivs i så det är tur och han kommer att kunna ha dem livet ut  men vi ska kolla dem med 1½ års mellanrum just för att jag är sne i bäckenet och för ev omstoppning på dressyrsadeln.Känns bra att få se hur hon jobba med att känna igenom honom och förklara för mig hur hon titta på sadeln och förklara hur det låg till att jag var sne...nu fick jag kvitto på det också när hon kunde känna i sätet vars jag har sittbenen:-)) väldigt intressant..blev mer klar på det hela hur jag ska träna upp mig för att bli starkare i min kropp och ev kolla upp mig själv igen och se om det går göra nåt med en sjukgymnast eller nåt. 

Väldigt duktig kvinna!! Sadel Sonja:-))

Av Marlene Hedberg - 20 februari 2014 23:40

Ikväll åkte allt hår på Mirco!! Han tyckte det var skönt tror jag:-) lite läskigt mellan bakbenen så det blev inte hundra !! Få se hur det går om han är lika irri av pälsfällningen som hade börjat på huvudet så därför passa jag på att klippa nu:-)
Imorgon fredag så kommer sadel Sonja och jag ska kolla mina sadlar och stoppa om dem om det behövs:-) laga lite sen får hon kolla hur de ligger på Mirco:-)
Leja är fortfarande sjuk så henne får jag dumpa hos Maria meddans jag är på klubben:-)

Titta vad söt!! Snart 2veckor:-)

Fyra vita en vitgrå och dn grå

Av Marlene Hedberg - 20 februari 2014 01:02

Sjuka barn, gubben borta!! Ingen ridning!!! Blä!!! Fattas bara att man blir mer sjuk nu??ja hoppas det inte blir strul på fredag! Ska fixa sadlarna och kolla att de passar bra på killen:-) får nog fixa barnvakt:-)

Av Marlene Hedberg - 17 februari 2014 22:58

Ikväll var det lektioner och mycket folk på läktare och i stallet:-) härligt när det rör på sig och att folk kommer och tittar på alla barn som rider:-D
Kul!! Ja Mirco han hade vilodag idag hur som helst så han fick bara rykt ikväll
go'natt!!;-)

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards