BLOGGEN

Alla inlägg under november 2016

Av Marlene Hedberg - 30 november 2016 20:49

Känns som repris att jag säger.. vad tiden går snabbt.. i morgon torsdag.. Och då fyller Malins lilla dotter 1år och vi ska på kalas.
Ikväll har jag hängt hemma i mitt stall och bara myst med mina hästar och masserat både Mirco och Jasper.. Och lill Jasper verkligen gillade det.

Av Marlene Hedberg - 28 november 2016 22:44

Det här var den andra :-)

Av Marlene Hedberg - 28 november 2016 22:42

Va fort allt går man hinner inte stanna till ens å tänka ens.. Vi tränar på Mirco och jag i vanlig ordning och det går så himla bra nu när jag fick lite verktyg å träna på när Lena var här i Åsele.
Så jag ser fram imot nästa träning i januari :-) så vi kan gå vidare å vidare så måtte det sluta med tävlingar i sommar.

Dessa två är mina toa dekorer:-)

Av Marlene Hedberg - 21 november 2016 21:38

Ikväll har jag klippt Mirco lite till för han blir så svettig å klibbig..

Så blev det lite lydnads träning på banan i grimma å på lina :-)

Av Marlene Hedberg - 19 november 2016 22:30

Ikväll så blev det ett dressyrpass på ridbanan i hoppsadeln.. Då Mirco inte känner igen signalerna lika väl när jag sitter i hoppsadeln så försöker jag varva med att rida i den hälften av gångerna jag rider på veckan.
Jag har själv också blivit mer bekväm i dressyrsadeln än hoppsadeln än fast den är superskön att rida i.. Det är det där med korta läder.. Fast nu är det skönt för min höft och bäcken att sitta med vinklade ben..
I morgon så kommer vår nya ridskolehäst.. Så bra att de kör hit Heyday som han heter :-) så fin är han och verkar lugn å fin. :-)

Av Marlene Hedberg - 18 november 2016 20:56

Den här veckan har gått så fort.. Fredag å Idol på tv så vi parkerar ner i soffan med mina kära barn-:)
I helgen blir det lite städa här hemma... Har inte hunnit med det i veckan..
Trevlig kväll på er-:)

Av Marlene Hedberg - 14 november 2016 18:40

Jag tog på Mirco snösulor igår sånna man skruvar fast i brodden innan vi red ut igår då han inte har sulor under skorna än..

Funkade jättebra. Lite micklit att få dit men fram tills honslagaren kommer om 3 veckor så funkar de.

Av Marlene Hedberg - 12 november 2016 21:09

Idag red jag för Lena Unneby och det gick himla bra. Det blev fokus på rakriktning idag och få han att ta mina halvhalter och skänkelhjälper på rätt sätt...kunna göra små volter och att han tar skåningen av skänkeln Sen lugna sig och inte tänka full fart framåt så fort skänkel läggs till och de är nåt man får jobba på hela tiden med att renodla hjälperna så vi ska få så fin kontakt hela tiden och att den blir finare med tiden.
Längtar tills nästa träning, vi har läxa nu å träna på och Lena förstod oss bra både mig och Mirco

Mirco hade tjej med sig i transporten in på träning och här står han å vänta på fina Elva

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Skapa flashcards