BLOGGEN

Alla inlägg under september 2013

Av Marlene Hedberg - 30 september 2013 00:06

Imorse vid 8 kom systra hit och vi rykta å surra och gjorde i ordning hästarna för skogstur upp på Åslia!! Kul !! Och hästarna tyckte det var kul att gå en annan väg och vi red upp på baksidan om åslia så man kom upp vid laggebo:-)det går en snittslad led genom skogen från en av vägarna jag bruka rida på;-) tur jag har en karl som cyklar och letar ridvägar till mig:-) jätte kul var det men vi fick lite bråttom hem för jag insåg att det inte var så lång tid tills jag skulle börja jobba!!GALOPP!! Hem!!! tjoho!!!!kul som fan:-D

Av Marlene Hedberg - 26 september 2013 23:15

Ja i dag så blev det rek i sandtagen men mest galoppövningar på släta sandbacken;-) vi tog lite backar också sen hem sadla av för hovis skulle komma vid 11.30;-) vinterpjucks blev det:-P
Han skötte sig galant idag i både ridning och skoning:-D

Av Marlene Hedberg - 25 september 2013 23:43

I morgon kommer hovslagaren:-D vinterskor eller omskonimg?? Måste kolla väder gudarna vad de tänkt:-)

Av Marlene Hedberg - 25 september 2013 12:50

Imorse så for Mirco ocg jag ut en sväng. I skogarna och. Jobba i skogarna :-) galopp jobba en hel del och han skötte sig bra.
Igår så röjde jag och Veronica upp fikarummet på stallet!!!det blev så fint:-D fika försäljningen har gått riktigt bra:-D

Av Marlene Hedberg - 24 september 2013 10:59

Mirco har jobbat hårt under helgen så han fick vila igår sen dagens pass blir longering:-)

Malle kanin:-) nu är han kastrerad så igår kom hans sista barnkull vet ej hur många det blev men just nu så har vi 2st som snart är 5veckor och en som är 9 veckor somär leveransklar:-)

Denna är 9 veckor nu och de har fått flytta in i stallet, i värmen;-)

Av Marlene Hedberg - 22 september 2013 22:23

Det har varit en intensiv helg, fredag- söndag med hoppning!!! Så himla roligt och givande träningspass. Mirco skötte sig bra tycker jag ändå trotts lite tjurigheter.. bäst på söndag men då hade han fått lite rutin och man får verkligen rida på små marginaler :-P och lördagen hoppade han stort över hindren så jag såg himlen ett antal gånger och på nervägen så stötte jag fingret i sadeln:-( det resulerade i ett kraftigt stukat finger eller frakur ?? Jag vet inte än men svullet och blått är det.
En kanon helg helt enkelt!!!:-D

Nästa gång så vill Leja ha Jasper med på kurs;-)

Av Marlene Hedberg - 19 september 2013 23:26

Idag så for vi ut i regnet ut i skogen!! Så härligt ute ändå när det regnar lite;-) imorgon så laddar vi för träning!!

Av Marlene Hedberg - 17 september 2013 22:44

Känner oss laddad inför helgen;-) då kommer Per-Erik hit och ska hålla lite hoppträning med oss;-) annars så inget nytt här från norrstrandsstallet;-) hästarna sköter sig och kaninungarna är idag 4veckor gamla plus en som blivit 8veckor som är leveransklar;-)

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Skapa flashcards