BLOGGEN

Alla inlägg under juni 2011

Av Marlene Hedberg - 29 juni 2011 22:33

Ja nu är det äntligen ledigt:-) det har gått bra att jobba också men...man behöver va ledig en långperiod om året .. ja jag var tvungen att inhandla mera blommor idag så jag kan göra klart alla blomkreationer:) sen stannade jag till på en Loppis hem, jag gillar att gå på loppis man kan alltid hitta nått 

Nu blir det soffan med en Corona med lime i..gott!!!!  

 

Av Marlene Hedberg - 28 juni 2011 21:28

Snart så har jag SEMESTER!!!  Ska bli så skönt att va ledig i 5veckor 

Ikväll så fick hästarna komma in och svalka av sig lite i stallet, de tycker det är skönt att få komma in en stund...Mirco är jätte lugn inne nu inge konstigheter för sig...han blir riktigt mattesjuk!!

Det är bra för unghästar att gå ute och hitta sin roll i flocken och bli häst för han har gått å trott att han kan göra lite som han vill men han vill gärna vara baki Zoogo och de har stått och kramats och kliat varandra så det har verkligen blivit harmoni i flocken:-)

Längtar tills jag får min sadel nu, förhoppningsvis i morgon kommer den så då måste jag ta in honom och prova den:-) men ridning blir inte förrän på måndag.    Sen har vi min lilla katt "Tessan " som inte har vela komma in nu på 3 dagar så jag misstänker att hon har gått i väg och hittat nån katt kille:-) Jag ska sterilisera henne men när jag hade tid sist så hade hon stuckit ut så då fick jag avboka tiden..  Sen har jag ju den andra damen som flyttar ut när det blir sommar och på vintern så går hon aldrig ut! 

Av Marlene Hedberg - 27 juni 2011 22:32

Kunde inte låta bli  Åkte iväg till plantskolan efter jobbet och köpte massa blommor!! Jag är ju blomtokig och jag säger varje år att jag ska inte köpa nåt i år men...så blir det aldrig.

Efter middag så for jag ut och oljade golvet till altanen så nu är drygt hälften gjort allafall sen ska det på plats:-)

Tog in killarna från hagen för en koll på dem och Mirco han har inte ett bett nästan och Jasper har klarat sig bra också men det var lite mera p Zoogo killen så tog jag och tvätta lite ren och på med AV14, det är riktigt bra faktiskt!!:-) sen på med myggmedel på killen.. Så var det bara ut i hagen men inte har de nån vidare lust att gåut igen för de blir rätt trötta av att gå ute dygnetrunt...    

Av Marlene Hedberg - 26 juni 2011 20:33

Nu har Mirco fått vila en vecka och jag låter han vila en vecka till så då har han fått sin semester på 2veckor:-)han tappar ingen kondis då heller,  jag börjar min semester på onsdag så då hinner jag göra bort lite andra saker på gården innan jag börjar rida igen.

Sen är det nu det är mycket gräs i hagarna så då mår han gått bara av att stå och äta, svullnaden vid bogen så som han hade i måndags är borta så det är skönt:-)

Jag kanske hinner få tillbaka min sadel iveckan tills jag ska börja och rida då:-)) den  har blivit skickad fram och tillbaka 2ggr nu till Sadelmagasinet...

Nu ska man ut och kolla till hästarna innan man ska kvälla med nått på Tv`n:-)   Brasse med en liten mus,han bara lekte med den...så jag lyfte undan Brasse så då hitta han inte åt musen för Brasse är troligtvis döv...han hör bara vissa ljud...så musen han undan-)) Visst är den söt??

Av Marlene Hedberg - 26 juni 2011 11:40

De verkar ha haft de bra hästarna ute inatt, jag tog in dem sent i gårkväll och tog på dem mera mygg medel för det var mycket knott!! hade tänk ta på täckena men om det regnar på lugtäckena så blir de bara kalla...har sjäv funderat på att köpa ett kombinerat regn och flugtäcke, bucas har ett fint ett:-)

 

Av Marlene Hedberg - 25 juni 2011 23:16

Mor och dotter i egenhändigt gjorda midsommar kransar:-)        ops!! det var bara halva jag:-) Leja tog kort och kameran är lite tung för henne att hålla i....Ja vi hade då midsommar för barnen så de tyckte det var kul allafall och det är det viktigaste!!

Av Marlene Hedberg - 25 juni 2011 22:55

Lite bilder från dagens rus!! maaat!!... 

                  

Av Marlene Hedberg - 25 juni 2011 17:48

Ja nu är midsommarafton över för den här gången:-( vad tiden går fort....

Idag så släppte jag ut hästarna för bete här hemm på gården 

Vad glad de blev nrä de fick mycke gräs!! det har som varit snålt med det ett tag, bara inte Jasper blir så tjock nu för han är jättefin i hullet för närvarande:-)    

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards