BLOGGEN

Alla inlägg under juni 2013

Av Marlene Hedberg - 30 juni 2013 10:36

Nu har jag äntligen tagit mig för att beställa ett flugtäcke till Mirco:-)han gillar verkligen inte de där flugfäna!!

det stod mellan amigo och bucas zebra färgade men jag då var Amigotäcket på rea på strömbergsgårds så då fick det bli ett sånt med luva.

Som planerna ser ut nu så kanske jag får en ridkompis hit som ska stalla in sin häst här på marknadsveckan, ska bli kul för som jag sagt tidigare att det är alltid roligare när man är två:-) Sen har jag planer själv den veckan på att rida för KG onsdag och torsdag men det beror helt på hur Mirco känns nu när jag sätter igång han efter betet, det kommer en kurs i slutet av augusti också:-)

Av Marlene Hedberg - 29 juni 2013 14:42

Idag så började jag med att åka och släppa ut hästar på klubben, putsade lite fönster där och dammade ut lite nät;-) sen hem och kolla mima egna hästar i hagen hur de tagit natten.
Putsade fönster här hemma klart sen har jag laserat altanen igen!! (tjärsvart)

Av Marlene Hedberg - 25 juni 2013 23:10

Han är för söt denna häst:-D ikväll har han fått vara på gräsmattan meddans Leja höll på med han:-)

Av Marlene Hedberg - 24 juni 2013 09:27

Igår upptäckte vi att det var kaninungar i ett av husen! 3st så vi får vänta å se vad det är för kön på dem, vill inte vara och störa dem:-)

Av Marlene Hedberg - 24 juni 2013 08:59

Leja hon ville göra Jasper fin innan träning:-)

Så duktig tjej! Hon brås nog på mamma;-) man kan ju hoppas att det går över till frisörerier på människor sen:-D

Av Marlene Hedberg - 24 juni 2013 08:38

Ja igår så tömkörde vi igen och han fick bekanta sig med vagnen också, det gick jättebra! Han blev lite osäker en gång och protestera lite men han hantera det bra. Så snart blir det premiär på riktigt.
Tänk vad enkelt det är med små hästar;-) men förmodligen så är det lika lätt med en stor;-)

Av Marlene Hedberg - 22 juni 2013 22:58

Vi var iväg ikväll och gick sagostigen med barna:-)

Av Marlene Hedberg - 21 juni 2013 13:49

Glad midsommar på er alla häst bloggare!!! har jobbar klart för den här helgen och det känns skönt:-)

Blir att fira med släkt och familj ikväll i Noré:-)  lite vin kanske det blir också:-)

Hästarna går ute nu och det går jättebra lugna och fromma är de..

Jag ska till att börja köra in jasper i helgen hade jag tänkt nu när jag köpt vagn till honom, han är tömkörd en heldel och jag har dragit risslanor bredvid han och det är inga problem alls så jag tror det kommer att gå lätt.

Sen har jag tänkt ta mig till en hopptävling här snart:-) så jag måste köpa mig en ny hoppgjord:-) jag har en lös som man sätter på sadelgjorden men jag tycker inte om den:-((

  Whitakers hoppgjord är ett allternativ men 1791 kr för en sadelgjord lite för dyrt tycker jag men det är fin:-) och den har alla ringar som man kan sätta hjälptyglar i både mellan benen och på sidorna:-)



Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Skapa flashcards