BLOGGEN

Alla inlägg under september 2015

Av Marlene Hedberg - 23 september 2015 22:33

Idag så slutade jag jobbet 15.00 drog ner till klubben och fixade med lite papper å pärmar städade upp lite allmänt...kollade till min häst jag ansvarar för som vi har på foder...Check!! ? fin pålle ?
Sen hem å snabbt slänga i dig lite middag och sen stalltjänst med dottern? mockar ryktade surrade lite med Kicki och sen var kvällen slut och klockan var 19.45
Så var det bonde söker fru... Sen Modus ??
GodNatt!!!

Av Marlene Hedberg - 21 september 2015 22:45

Har varit ledig i två dagar och fått en del gjort på papper fronten och ute på gården men det görat tar aldrig slut!! , håller även på jaga hästar till klubben minst 2 nu och en till sommaren behöver vi... De växer inte på träd...
Hur som helst så hade Mirco vilodag idag ? blev den vanliga rykten och omvårdnaden som han får och sitt täcke på till natten. Sen de andra två små ponnyerna också för deras matte var på badhuset ikväll med sin kusin ?

Av Marlene Hedberg - 19 september 2015 21:18

Ikväll fick Mirco en lång massage för han jobba på bra igår?se det behövde hans muskler

Dessa två hjälpmedel använder jag vid massagen för att skona mina händer.
Den större rullar på hjulen. Har även en mef gummipiggar som jag tar nacken med.

Lilla tanten bruka också få massage ?

Av Marlene Hedberg - 18 september 2015 22:24

Har min halv helg i helgen på schemat, lite synd hade jättegärna varit på klubben och tittat på hopptävling ?
Får åka ner på lunchen och spana in resultat kanske ?

Från det ena till hund ? Gordon han växer så det knakar

Av Marlene Hedberg - 18 september 2015 20:41

Gick riktigt bra idag

Han kändes så fin var lite spänd till en början ville inte ta stöd i höger tygel i vänster varv och teorin är att han har blivit rak i bäcken nu med all behandling av Anna och massage och stretch av mig. Så får han jobba om sig lite ?

Av Marlene Hedberg - 15 september 2015 23:05

Ikväll så åkte jag in till ridhuset igen?det var ett bra pass och ett med full av energi
Jobbade skolor skritt trav och skänkelvikningar i galopp och han blir så taggad när man gör nåt nytt med Mirco...gäller bara att hålla fokus och renodla hjälperna så han lätt förstår mig.
Som ett exempel när jag tränat nu slutar några dagar i omgångar så tror han direkt när vi kommer ut på långsidorna och jag råka trycka lite lite för mycket och före med ytterskänkeln så åker baken in!!! Så då får jag leda in frambenen och trycka ut bakdelen för att få han rak igen, kul kul! Att han vill jobba.
På fredag kl.15.00 är det min tur att svettas i ett pass för Katarina ?längtar!!

Av Marlene Hedberg - 14 september 2015 21:02

Jag fick det bekräftat idag när Tommy kom och kollade min Hoppsadel, det är för smal bom på den!!! Hur i helsike ska jag hitta en ny till Mirco, så nu har jag bara en bra dressyrsadel som jag kan rida i.. Går ju inte rida ut å klättra å galoppera i den. Men den låg bra allafall ?

Av Marlene Hedberg - 6 september 2015 09:05

Igår så red jag för Maggan ?kändes riktigt bra för hon hjälpte oss o problemet med att han ser min skänkel som en bestraffning när jag går på med den men! Innan slutet så var han så fin i både kropp och själ ?
Kan starkt rekommendera henne

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards