BLOGGEN

Alla inlägg den 13 mars 2011

Av Marlene Hedberg - 13 mars 2011 21:28

Det gick bra i ridhuset idag, bättre än förra gången:-) han brydde sig inte om solfläckarna och fläktarna i taket så det var ju ett framsteg...många bäckar små  Han är lite svår att komma upp på när man står på pall och svårare är det när det är ett ryggstöd som är i vägen!!! för vars stannar han för att jag ska kliva upp ...jo bakom ryggstödet:-) men till slut så var jag uppe.

Vi skrittade runt runt runt på lång tygel ett tag tills han tog ut steget sen kortade jag tygeln och genast så kröker han i hop sig och går"så fint" tycker han med ingen framåtbjudning alls. långtygel och då gick han fram. När han gick på lite mer i skritt på kort tygel så travade vi igång och samma igen ...kort kort trav och kröker ihop sig så fint men inte fram, nästan så han stanna i traven:-) så vi kom aldrig till nån galopp fattning idag som jag hade tänkt:-) får ta det på torsdag för då ska jag dit igen. Måste träna nu inför kursen den 7-8 maj för kan han inte gå fram (rida mycket ut ska jag ) så är de ingen mening att rida han för nån än...då får jag väl ta nån häst på klubben kanske:-)

Ja lastningen då till klubben gick jättebra men!! när vi skulle hem så ville han inte !!! testing testing!! å sen vill man ju hem å då gör man ju största felet med att börja muta in med godis och det som händer det är man belönar hans tjurighet...Han gick in flera gånger men så fort vi skulle stänga bommen så gick han bakåt ...men till slut så gick han in efter 2 TIMMAR!!  man har ju inte lust att åka nånstans när det blir så där...Marica var där och undra om jag behövde hjälp så det var snällt av henne att fråga men det går inte tvinga in honom med linor heller, vi prova men det går absolut inte. Det är bara att träna, han ville inte gå in i stallet efter ridpasset heller....d...a häst!! men till slut så gick han in med godis !! igen är man där och belönar dumma mig!!! jag ska prova och ställa han i gången nästa gång jag åker dit istället för i vatten spiltan få se om det blir nån ändring:-) man måste prova. Han har som kommit i nån 4 års tråtts tror jag.

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards