BLOGGEN

Alla inlägg under oktober 2014

Av Marlene Hedberg - 31 oktober 2014 09:33

Ja mina barn ? starta i tisdags med att gå på ett disco sminkade å fina

Ja fina var de och läskiga!! ?
Fast jag blir så less att bilderna åker på sneda!!! ?

Av Marlene Hedberg - 29 oktober 2014 16:48

Idag stod det longera på Mircos tränings schema! ? fast först så tog jag och helklippte han... Tycker inte att jag får det riktigt jämnt å snyggt ?men det är nog bara jag som ser det ? jag lägger ej ut nå bilder via mobilen för de hamnar på sniskan!! Nån inställning men orkar ej ta tag i det nu??nu är det middag sen ska jag på klubben en sväng

Av Marlene Hedberg - 28 oktober 2014 23:42

Vi var 5 st i ridhuset ikväll. Lite trångt när man ska göra olika övningar?. Men det gick bra och för Mirco är det jättebra träning när det är flera ekipage ? han tyckte det var jobbigt!!! Började protestera i höger varvet på slutet så jag fick bli arg på han ? men det löste sig och jag tror fortfarande att det sitter i min ridning att han korvar jag är inte tydlig nog och jag släpper yttersidan!! Så igentligen ska jag bli arg på mig själv för att jag inte är tydligt nog ?men övergångarna gick faktiskt bra när jag jag lätta fram handen i övergången.

Av Marlene Hedberg - 26 oktober 2014 22:17

Vilken räser!!! ? ja Sofia den var gudomlig att klippa med och Mirco blev positivt överraskad av att den gick så tyst! ?
Lätt att rengöra... inget som behöver skruvas isär heller man skjuter skäret åt sidam när man smörjer den.
Kan starkt rekommendera den ?

Av Marlene Hedberg - 25 oktober 2014 22:56

Ikväll åkte jag in med Mirco för ett dressyrpass i ridhuset och det blev kandar för första gången där ?vi har bara ridit ut med det bettet tidigare... Han gick riktigt bra?vi gjorde 10meters volter i hörnen och sen ut i öppna på långsidorna sen tränade vi även att rakrikta både han å mig för det sitter lika mycket i mig som i Mirco att han går in med baken på långsidorna.... Jag fipplar med händerna i onödan!!! Anväder jag bara sidförande skänkel så gör han en klockren öppna!!! Så jag måste rida 200% inte slarva!!! Då går han fint ? sen tränade vi förvändgalopp.. Halvt igenom hela varvet runt sen vända snett igenom för att komma i rätt varv igen.. Nemas problemas ??vilken guldhäst jag har! Han gick så bra ikväll.. Övergångar blev det också en hel del.

Av Marlene Hedberg - 20 oktober 2014 23:01

Nu ska jag börja träna och lägga upp hoppträningen för Mirco har jag bestämt!!                

Han har sån kraft och energi när han jobbar med mig och tillsammans så känns vi oövervinnerlig ibland om jag får säga det själv:-) i dressyren har han gått framåt med stormsteg och nu är det dags att få hoppningen att fungera BRA också...måste få nån med mig när jag tränar som kan se och hjälpa oss framåt..för det går inte sitta och rida själv då kommer man ingen vart!!Min häst är bara bäst ..fast det tyckte jag inte riktigt för ett år sen då var han en trottsig snorunge!!! 

Av Marlene Hedberg - 20 oktober 2014 22:45

Ledig i dag så då var det städa lite och gå igenom lite kläder så man vet vad man ska köpa in till barnen...vad de växer<<<<1! allt är typ för litet så 2 täckdressar inköpta och skor beställda så de kommer snart då sen är det till mig själv...ja det är inte så viktigt:-) jag tror det blir ett täcke till Mirco istället.,,hhii:-)

Har sett flera och jag vet inte men det lutar åt ett Amigo fast 200 gram då för jag har det svarta 400 grams och det är jag super nöjd med ! Passar Mirco perfekt.

AMIGO BRAVO 12 PLUS MEDIUM/250G AMIGO BRAVO 12 PLUS MEDIUM/250G

nån av dessa färgvarianter ..de har löstagbar halsdel det kan ju vara bra men jag tar ej av halsdelen så jag funderar även på dett med fast hals..

Jag har nämligen stalltäcket i 400grams med samma färgnyans så därför lockar det lite med detta och det är billigt!!969kr 

Ikväll var det hoppträning och det var en lyckat kväll med glada deltagare:-)med eftergivna och fina hästar.

Min träning med Mirco det bestod av skrittträning just för det är hård och gropigt ute han har bara trakt brodd på sig än så det är lite halt för honom...men det gick bra :-) vi tränade öppnor/slutor lite bakdelsvändningar och även skänkelvikning och han gick jättebra ..kunde ta långsidorna i trav för där var det rätt slätt ändå:-)  

  

Av Marlene Hedberg - 19 oktober 2014 23:58

I helgen så har vi äntligen fått klart för vintern!! Nu får den komma när den vill.
Skruvat på brodd på Mircos sommar skor så han klarar sig till onsdag då Marica kommer och skor på vinterskor.. Jag tror det blir sulor på?vipps så är det massa snö!!!
Ridbanan är plattad så det är slätt så snön kan lägga sig fint på och det blir inte så buligt ?
Middagen stod Leja för kokkonst idag
Korvgryta

Riktigt gott!!! Den gör vi flera gånger?
Har ringt och fixat med ännu en häst till klubben idag känns spännande med att stallet fylls med nya hästar och vi får hoppas de fungerar för oss så de blir våra ?denna gång blir det ett danskt hbl på 14 år som anländer på onsdag kväll ?

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards