BLOGGEN

Alla inlägg den 10 mars 2011

Av Marlene Hedberg - 10 mars 2011 20:07

Idag så la jag ut 5 st bommar på långsidan och ett kryss på andra långsidan, började och skritta fram på lång tygel och framåt skulle han !!! öka skritt på långsidan för han är lite bakåt tänkande i ridspåret.-) vill inte riktigt fram men det är typiskt unghäst innan de har fått bjudningen så det är inget att haka upp sig på...det kommer.

Gick fint över bommarna, framåt neråt..nyfiken på bommarna. Vi har tränat en del bommar så det är inte så märkvärdigt längre. Sen travade jag på krysset, bredda handen imot och över for han:-) med bjudning nu blev det roligare i ridspåret men det är ju halt än fast man har brodd så är man begränsad, det var inget högt men det är ju nytt och då känns det inte så rytmiskt när han skuttar över  men framåt efter hindret for han i trav:-) träning...åter träning, det var ju hans första hopp!!

Sen efter vi var klar med det så for vi ut en sväng å skritta av, Magnus följde med för han är lite osäker ute och vill inte riktigt lita på matte än när jag sitter på hans rygg men det gick riktigt bra...han ville trava!! men det fick han inte...bara skritt på lång tygel. skritten är a och o efter ett pass:-)

Av Marlene Hedberg - 10 mars 2011 13:18

Idag och tre dagar framåt är jag ledig så då ska det bli hästar för hela slanten!!  hade tänkt hinna med en sväng in på klubben också, å få lite mer ridhusträning.  Det var som nytt och lite läskigt för han, så en gång i veckan hade jag tänkt få till.

Nu ska jag ut och rida Mirco, lite bomträning sen skritta ut en sväng:-)


Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards