BLOGGEN

Alla inlägg under juni 2014

Av Marlene Hedberg - 27 juni 2014 23:06

Ja Mirco har vilo haft vilovecka så i morgon kör vi igång igen:-)
De går ute dygnet rtnt nu hästarna så det känns bra :-)

Lite kvälls mat till hästarna och Jasper får stå och se på!! Kanske han får slicka hinkarna:-D

Av Marlene Hedberg - 23 juni 2014 12:27

Var till Häxmo och hämta hö igår och då gjorde vi ett rast stopp vid Nämforsen:-)

När vi var på väg så körde vi om renen "Bert"döpte vi han till:-P

Av Marlene Hedberg - 17 juni 2014 23:45

Precis lagt sig i sängen!! Det blir alldeles för många sånna här sena kvällar näswr man ska upp 05.10:-P
Hur som helst så gick Mirco bra på Ida träningen i kväll:-D jag satt ner i sadeln nästan 30minuter utan att jag är helt död:-P duktig vi är ;-) snart är vi ett bra team !
Go'natt alla!!!

Av Marlene Hedberg - 16 juni 2014 23:05

Imorgon 19.30 rider jag på klubben
vi är 8 ryttare denna gång:-) hoppas jag känner mig nog frisk för att rida:-) jag har legat hela fm på soffan å mått skit!!! Hoppas man kan på jobbet!!!

Av Marlene Hedberg - 15 juni 2014 19:07

Igår red vi första passet för Katarina:-) han var lite spänd till en början men det gick över till slut efter Vi tränade på öppnor på långsidorna och galopp jobba honom i förvänd galopp och han har det svårare i höger varv att orka så då får jag jobba lite extra med vänster skänkeln och hålla honom vänsterstäld in mot sargen då fick jag honom helt rak på långsidan:-)

Vi jobbade på min sitts också en hel del för jag vill verkligen sitta bra i sadeln så jag kan inverka rätt på honom, jag vinklar mig i axelpartiet så jag fäller fram höger axel så det är inte så konstigt att Mirco går snett in till höger för han vill kompensera min vikt in.

Söndagen gick han riktigt bra om jag får skryta lite och jag satt bra i sadeln!!! kunde verkligen ta KG s alla råd och utan att göra så stor grej av det utan mjukt och försiktigt leda in han på rätt väg och mjukna ytter (gummiband) för att få igenom böjningen i volterna.

förvända galoppen gick mycket bättre idag och han jobbade på bra killen !! han kämpar verkligen för att göra mig nöjd:-)Vi galopperade långsida vände in vid A och red halvt igenom och fortsatte i högervarv.

En helt annan häst har jag nu mot för 1 år sedan då var han inte kul att sitta men skam den som ger sig...just nu känns det som jag vill hålla på med dressyr mer än hoppningen men det är så klart förklarligt att han går bättre i dressyren än hoppningen men jag ska kalla på Pelle snart så kanske han kan guide oss rätt i hoppningen:-)          


Av Marlene Hedberg - 13 juni 2014 23:16

Ikväll blev det uteritt med Kicki å Chinelle:-) kul!! Vi gjorde inget speciellt idag jag å Mirco och han kändes fin så det bådar gott inför i morgon:-)

Av Marlene Hedberg - 13 juni 2014 00:03

Vad dagarna går!!! Vi har så mycket att göra här på gården varenda minut är räknad:-( jag längtar till semestern!!bara 7veckor kvar:'(
I övrigt med Mirco så har vi en topp nu :-)men det kan ju dala snabbt!
I tisdags när vi var in på klubben så gick det några från frösundahemmet och de spela utländs music på telefon eller nåt!!?? Mirco var jätteskärrad!!!trodde han skull fly genom staketet!! Så har han aldrig reagerad? Eller så gillar han inte utlänningar ??de lukta kanske dåligt:-P
Ja inte vet jag men det gick över när de försvunnigt och han kändes stark i galoppen och fin i galoppen.
Imorgon blir det lite dressyr rek uppe på klubben jag ska ändå ta in hästarna:-)

Kunde blivit en fin bild:-)

Av Marlene Hedberg - 9 juni 2014 23:57

Idag blev det uteritt på fm med Kicki och Chinelle :-)det gick bara bra:-P
Ikväll var jag på klubben och hade lite hoppträning:-) sen efter det så var det löshoppning med privathästarna på annläggningen:-) alla skötte sig bra förutom att en h2äst gjorde en liten kullerbytta efter ett hinder men det gick bra med båda:-D

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards