BLOGGEN

Alla inlägg under februari 2017

Av Marlene Hedberg - 26 februari 2017 22:02

Idag så köpte vi oss lite ridtid av klubbhästarna så Leja och Nina fick rida Cassie och Rocky

Av Marlene Hedberg - 18 februari 2017 20:42

Lite smått hur det såg ut. Jasper tyckte det var kul så lite bus blev det :-)

Sen kan man ju rida samtidigt också :-)

Av Marlene Hedberg - 18 februari 2017 09:39

Idag ska jag och Leja börja om med Jasper när det gäller hans i körning :-)
På med sele och tömkörning träna svänga bromsa och gasa.. Leja ska få sig grunder så hon lär sig hon också :-)

Sen blir det draglinor successivt med tyngd

Av Marlene Hedberg - 17 februari 2017 19:07

Tiden bara rinner iväg och nu är det fredag igen.
Denna vecka har Mirco fått ta det lugnt pga jag har haft så ont i nacken i tre dagars nu.. Så det har blivit planering runt stallbyggnad.
Börjat planera seriöst för ombyggnad nu när jag har lite med ledig tid framöver med att jag kliver av som ordförande vid årsmötet som är på söndag. Känns lite konstigt må jag säga efter flera år på den posten men det känns bara bra. Har min familj och egna hästar som behöver min tid :-)
Ska berätta vidare om min stall-lantbruk morgon annan dag

Av Marlene Hedberg - 15 februari 2017 22:17

Halt och hårt på ridbanan här hemma så då får det bli mer uteritt nu ett tag framöver..
Längtar tills sommaren då man kan vara ute på kvällen och rida i ljuset men vi är snart där.

Av Marlene Hedberg - 5 februari 2017 18:20

Blev så sugen på en fin liten bruksnordis som Marita äger, han är tre år så himla fin :-) tror jag ska åka och hälsa på och känna lite mer på honom

Skulle vara kul och ha en Kör häst sen hade han visst långa fina travsteg så även lämpad i dressyr

Av Marlene Hedberg - 5 februari 2017 18:16

Nu är Mirco kollad av Anna, equipterapeuten. Och tandläkare Martin.. Vass i munnen men nu är det åtgärdat och beträffande Annas koll så var det inge större bekymmer med Mirco utan vi skulle fortsätta stretcha som vi gör och även godisstretcha halsen för han var lite stelare till vänster och lite mindre musklad där men det hade vi påbörjat träning på så Anna var nöjd.. Vi skulle massera insida på vänster framben längst upp i fästet vi muskeln för där hade han halkat till några dagar innan Anna kom så där fick vi lite övningar för de närmsta 14dagarna och det har gått de två veckorna och Mirco känns jättebra i ridningen.
Bytte brodd på honom idag för de nöts faktiskt o h när de blir vara en aning spetsiga så blir det halt.

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Skapa flashcards