BLOGGEN

Alla inlägg under april 2016

Av Marlene Hedberg - 28 april 2016 22:43

Idag åkte vi till Ida för träning och det gick precis som jag väntat mig?
Han var spänd till en början så vi började med att renodla hjälperna. Det gick fint sen jobbade vi med att han ska bli rak och spåra i gångarter, han är oliksidig och behöver stärkas och även hjälp av mig då att guida han rätt.
Så jobba han med att ställa han åt höger med mjukt stöd i vänster tygel och jobba med höger skänkel och ställa han till höger med högertygel tills han balanserar upp dig och resultatet blev då bra ?
Han var riktigt fin på slutet så måndag tränar i igen för Ida ??
Hon är så duktig Ida på att få ihop oss som ekipage ??

Ser lite trött ut.. . Detta var efter ridpasset ??kommer förmodligen ha träningsvärk i morgon.
Imorgon ska det bli uteritt för Mirco så han får göra nåt annat än ridhuset...och banan hemma Kicki gör oss sällskap med sin springare också

Av Marlene Hedberg - 7 april 2016 21:54

Imorgon bitti kommer hovslagaren och då åker sulorna av??
Idag fick jag hem min nya kavaj. Det blev en Horka... Kunde inte bestämma mig för vilken jag skulle köpa för jag ville ha en i softshell... Billig var den?

Av Marlene Hedberg - 1 april 2016 10:36

Ledig idag ?och ledig i helgen ? vi ska ut på en tur i skogen jag å Kicki med våra stjärnor ?
Igår kväll så var jag till ridhuset och tränade min jycke med de andra. Han skötte sig rätt bra. Vi började med lite roliga saker som att byta leksaker från aktiv och passiv leksak.
Gordon kunde vara lös och vi tränade apportering för första gången när det var andra hundar runt omkring. Tränade även ligg/sitt och det gick bra ?

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards