BLOGGEN

Alla inlägg under augusti 2014

Av Marlene Hedberg - 30 augusti 2014 11:05

Ja efter ett pass igår och ett i morse för Katarina så känner vi oss mörbultade jag och Mirco!!!! Helt djävlat slut!!!
Men i det stora hela så gick han ändå bra:-) i går så red jag först på morgonen med Kicki och vi for ut å busa lite sen när vi kom hem så får jag mess av Ida "ikväll 20.30" jag tänkte nej!!!! Har jag missa på dagarna ?? Jag trodde träningen var lör-sön!! Ja han var trött efter passet igår vi tränade på att få han rak å stärkt med att gå förvänd galopp:-) bockade å stutsade regält flera gånger och jag tror eller vet! Att jag rider för mesigt med han måste hålla han mellan ramarna:-P!! Sen inte sitta å gräva med skänkeln när han går fram och slutar han att bjuda fram så ska jag lägga pisken på baklåret smacka lite lätt och inte ta skänkeln i han !!
Jobbar han imot skänkeln så sväng åt de håll han stretar imot, bryta hans mönster!!
Träna träna träna!!! En månad till nästa KG träning:-D

Av Marlene Hedberg - 24 augusti 2014 17:48

                  Våran lilla valp Gordon han bara växer och växer !! På tisdag så har vi haft honom i 2 veckor och han väger redan 8 kg den lilla krabaten. Visst är han fin?

Han är nu så duktig att kommer och väcker en på natten när han vill gå ut och göra sina behov dagtid så är vi ute så mycket så nu är det nån dag sen jag behövt torka golven inne.Han har lärt sig sitt namn och kommer på inkallning (än så länge) sen sitter han ner och tar ögonkontakt vid varenda vardagsmoment som man gör som att koppla på koppel och när han ska få mat och så... duktig kille:-) sen har han en bra förebild "Roy" som är stenlydig !!!! sticker aldrig i från matt för hon är bäst i världen tycker han:-)

Av Marlene Hedberg - 13 augusti 2014 00:01

Idag var det Jessias tur att bli klippt!! Det blev en lite längre variant av Marias fast med färgskiftningarp:-)

Av Marlene Hedberg - 12 augusti 2014 23:55

Ja så heter våran ny familjemedlem:-)

Han sov hela vägen hem från Varpsjö:-) en lugn, trevlig valp.

Av Marlene Hedberg - 10 augusti 2014 00:39

Idag klippte jag Maria:-) så kort och snyggt!!(lite dåliga bilder)med lång livlig lugg:-P

Av Marlene Hedberg - 10 augusti 2014 00:31

Vi har kört igång lite med skogsjobb :-) ikväll hade vi sällskap av Kicki på Chinelle:-)
Enbra runda fast till en början var det mycke flygfän ute:@
Dax att åka in och träna lite mer seriöst på klubben nån dag

Av Marlene Hedberg - 2 augusti 2014 19:01

Nu är det blekt också!!:-)

Av Marlene Hedberg - 1 augusti 2014 23:16

Jag har klippt mig !!!tjoho!!!!

Igår besluta jag och idag klippte jag mig!!! På Nikitas i Luleå!!!

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards