BLOGGEN

Alla inlägg under mars 2012

Av Marlene Hedberg - 31 mars 2012 21:54

Ikväll så tog vi Mirco och Jasper och for in till ridhuset för lite ridhusträning:-) Jasper tyckte det var jättekul!! Mirco också!! de trava och sprang och Jasper han bocka och sparka bakut hela diagonala linjen ...jag skratta så jag tror jag skulle gå av!! men de lugna sig rätt snabbt och gick och lukta och undersökte. Jag tog och ledde Mirco lite och så så han skulle få gå lite med mig där inne och lilla Jasper var bredvid som en hund.              

Jasper är lite frusen sen jag klippte han så han fick ha sitt täcke på och han rullade sig flera gånger så det var väl tur att det var på :-))

sen tog Magnus massor med bilder men 80% av dem blev suggiga ?? hur gör han??:-)

Den här bilden kunde ha varit riktigt fin:-))

   

Få sen om jag åker in en sväng i veckan också innan söndag då vi ska löshoppa Sofie med Solo och jag med Mirco och så tror jag Emilia ville med Torsten också:-) ska bli kul.

Kolla här Sofie ...bilden fastnade pss:-))

Tänk vad kul det är med kameror:-))) 



Av Marlene Hedberg - 30 mars 2012 22:56

Bara rykt och mys idag för jag har jobbat till 21 i kväll så det blev sent för nå hästeri då:-) så Magnus nattade hästarna:-))

Natti natti...i morgon vankas jobb!! så få det bli ridhuset i morgon kväll:-) få se hur det går.??  

Av Marlene Hedberg - 29 mars 2012 23:00

Lite biler på Mirco:-) som ))                  

han har blivit lite rund Mirco så nu blir det mindre mat:-))

     


Kvällens lektioner gick bra förrutom att det var en häst som hade mycket energi och försökte på lite konster men han lugnade sig snabbt när han fick börja jobba lite:-) 

Blev sent på klubben för jag satt och skrev lite lappar ang de nya friridninges rutinerna och jouransvaret blir även ändrat för att det går in fler och hjälper till med friridningen:-) Sen kommer det även att bli lite andra förrändringar också ...kommer att bli bra det här  Har lite planer på att åka in på klubben på lördag efter jobbet och miljöträna killen lite i ridhuset:-)

Av Marlene Hedberg - 28 mars 2012 15:46

Kolla in detta !! riktigt snyggt för att vara på Hööks:-)



Kavajen också!!



Finns även i andra färger :-))

Ett fint träns med pärlor hade inte varit dumt!!

Snyggt med en brun sadel till då:-))


Av Marlene Hedberg - 27 mars 2012 11:50

Nu ska ni få se en som verkligen gillar klimattan i sin box.. filmen blev visst sne:-)))


 

Av Marlene Hedberg - 26 mars 2012 20:57

I kväll så for vi ut i skogen och Mirco var riktigt pigg så det var kul:-) han fick vada genom sin första STORA vattenpöl idag ...han tänkte och tänkte men till slut gick han. Han fick ha luva på sig för första gången för det blåste storm ute ikväll och det verka inte bekomma han direkt med luva på men han har för korta öron så det såg lite roligt ut:-)

     

Man kanske kan sy till lite på längden, Mirco har ganska runda öron precis som sin mamma Ebba har.. 


Av Marlene Hedberg - 25 mars 2012 20:15

Tänkte fortsätta att mocka ur Mircos och Jaspers hage för nu tinar det.... och kör kärra på kärra och får mer och  mer ont i min högra armbåge och det har varit så lite nu att jag kännt att det gjort ont ibland men till slut så var jag tvungen att sluta med det jag gjorde och då blev det ingen ridning heller :-( skulle ha ridit först:-)) men nya tag i morgon:-)) nu är det ljust så slänge på kvällen så snart kan man ta sena kvällsritter ute:-))

En bild från vår första vintertur för 1 ½ år sedan.

     

Av Marlene Hedberg - 24 mars 2012 17:46

Ja idag har det regnat hela dagen men inte stoppar det mig när det gäller ridningen!! det är bara ut och slåss med slasket och geggan!!...hej och hå:-) Det gick bra idag, han fick ha sidepull tränset idag och han gick stadigt och fint i form inge körv med att kasta huvud eller nått. När det var regn så blev det lite städ i stallet istället för hagen som jag hade tänkt igentligen idag så Mirco fick rent och fint inne hos sig och jag gjorde rent fönstret i Jaspers box:-)      

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards