BLOGGEN

Alla inlägg under december 2013

Av Marlene Hedberg - 29 december 2013 17:05

Idag gick det mycket bättre än i torsdags med dressyren:-)
Han var mer lugn och koncentrerad och inte lika mycket jocks med tungan:-) så vi träna lite mer galopp idag och serpentinbågar med enkla byten, han vill gärna byta själv men han ska byta när jag säger att han ska! Han har inge problem att gå förvändgalopp varv på varv!;-) så vi tränade på det också alltså förvänd galopp:-)

8

Av Marlene Hedberg - 29 december 2013 09:15

Äntligen ledig i 8dagar!!:-) har längtat så:-) Gött

Av Marlene Hedberg - 26 december 2013 22:10

Ikväll så var jag in på klubben och red med Sofie och Eve:-)alltid kul med ridsällskap, Mirco blir som taggad när det är andra hästar med på träning:-) sen blir han lite tjörvig och okoncentrerad men det gick över och stundvis så gick han riktigt fint:-)
Fick en liten bild av Sofie:-P

Av Marlene Hedberg - 25 december 2013 11:58

Jag måste erkänna att jag har hellre varit hemma med familjen;-)

Av Marlene Hedberg - 23 december 2013 15:49

Idag har jag varit ute å busa i galopp med Mirco i nysnö!!! Så kul!! Han var taggad till tusen och galopp sugen INGA BOCKSPRÅNG:-P
Han känns så fim nu!
På juldagen ska jag å Sofie löshoppa Mirco och Twister:-) ska bli kul! Sen blir det in på torsdag igen för dressyr med bommar/cavaletti:-)

Av Marlene Hedberg - 23 december 2013 00:21

Ja kl. Midnatt å endast tomten är vaken:-) nu är snart alla klappar inslagna men det får bli när jag har sovit en stund:-)
Upp 6.30å fodra mina stjärnor sen sticka i väg till andra stjärnor på ridklubben och ta hand om dem..
God Natt!!!

By the way!!! Rauke är såld till Malå nu:-)och där kommer han få det bra;-)

Av Marlene Hedberg - 21 december 2013 08:41

I helgen jobbar man, sen hela juldagen och fram till nästa lördag. SEN har jag ledigt över en vecka så vi åker till Luleå i några dagar:-) ska bli skönt att komma från Åsele några dagar. Jessica tar hand om mina hästar;-) och Maria tar de små kaninerna:-)

Av Marlene Hedberg - 17 december 2013 23:02

Ikväll blev det dtt pass på ridbana igen underlaget var riktigt bra och Mirco kundd lita mer på det. Jag longerade honom idag innan ridning och han var så focuserad på mig:-) och jag har gjort så här några gånger och han blir mjukare i ridningen:-)
Jag har även märkt att han stress svettas inte, tänl att magkänslan är så rätt den ska mag gå på lite oftare och tidigare !!inte väota så länge tills man gör slag i sak;-) att ta bort havren var helt rätt på Mirco

Självlysande ögon får Mirco ibland:-P

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards