BLOGGEN

Alla inlägg under december 2015

Av Marlene Hedberg - 25 december 2015 09:14

Vaknade och mådde inte bra..Men det är bara att kliva upp och ta sig lite alvedon,,
Ut i regnet. Så deprimerande att det kommer regn istället för snö ?
Nä nu är det till att gå ut i stallet och mocka till hästarna, sen iväg på jobbet vid 12.

Av Marlene Hedberg - 24 december 2015 20:10

Hoppas ni har en trevlig julafton för det har vi?
Kram till alla bloggvänner!! Och en GodJul!!

Av Marlene Hedberg - 21 december 2015 21:11

Ja äntligen så kommer min sadel på mellandagarna ??tjoho!! Då kan börja få lite mer variation på träningen och inte bara sitta i dressyrsadeln ?
Ikväll träna vi faktiskt lite upphöjt cavaletti så han få lyfta lite på hovarna.. Slaskigt och hemskt på spåret men det bekommer han inte så mycket för han är stark å stabil ?ska verkligen bli kul att få börja hoppa ?

Snart så ska man upp i denna fina sadel men jag måste köpa en längre hoppgjord för det är kortare stroppar på den här..attans och det finns en uppsjö med gjorda så vilken ska man välja sen måste jag ha två en vanlig ergonomisk sadelgjord?

Av Marlene Hedberg - 19 december 2015 23:51

Kommit hem efter en trevlig kväll i Gafsele ?
Middag på skolan för att välkomna de nya Holländare som köpt skolan för att fortsätta trivas verksamhet. Sen fick vi oss en rundtur för att återuppliva gamla minnen sen man gick skola där.
Hemvägen gick i inte fort för det var glashalt!!

Av Marlene Hedberg - 16 december 2015 23:22

Har Vabbar i 2dagar nu, Fabian är så hostig och feber men tack å lov börjar det ge med sig nu.. Hoppas han blir frisk snart hjärtat ?
Pratatdemed Sara idag och Lillan har det bara bra har börjat rida henne lite smått och hon sköter sig galant!
Idag så blev det ett pass med longering för Mirco och det gick jättebra men han blev lite för varm i kostymen så det får bli en helklippning nu.
Jag är jättenöjd med min klippmaskin, lätt att hålla och jobba med.. Tyst och lätt att rengöra inga skär som ska skruvas isär ?

Av Marlene Hedberg - 15 december 2015 23:48

Fick en tidig julklapp från våran höleverantör i förrgår ?

Handgjorda av fårull, inlägg till skorna ?
Så himla toppen när man är som jag... Nästan alltid ute och vill inte frysa om fötterna.
Så ett lass med hö rikare blev man och ikväll var min käre make var och hämta 2st rundbalar i Hälla så nu har hästarna mycket mat.
Jag la in en halmbal i hagen för en vecka sen så nu har de små och den större alltid nåt att tugga på emellan himlen?

Av Marlene Hedberg - 13 december 2015 11:37

Idag så är det dags äntligen för hämtning av vårat torrhö! ?
Kallt ut -18 så få se hur kallt det är senare idag när jag ska rida..
Jag hade tänkt klippa Mirco igen men jag avvaktar med det för det känns inte rätt när det är så kallt och vi rider ute mest ?
Ha en bra söndag ?

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards