BLOGGEN

Alla inlägg under september 2012

Av Marlene Hedberg - 30 september 2012 20:28

Lördag så åkte jag och Jessica in med Mirco och Hälge för att förbereda lite bus som start på medlemsmötet som var kl.12:-) De blev målade med kyllera så man såg skelletet som på dem och Mirco hade en blodig bläs!! sen klädde vi ut oss i helsvart och cape och målade oss lite otäkt i ansiktet:-) Det var kul så vi siktar på en Jul show:-)) hoppas att fler vill delta.  

Sen när vi åkte hem med killarna så hade Hälge bajat i transporten och lämnat svansen utanför:-)!! kul kille:-)    

Det går så bra nu att åka transport, snabbt att last och inga problem, lungt och stilla i transporten:-)


Idag söndag så var vi ut en sväng efter vägen och in i skogen en sväng och skritta fick sällskap av Jessica och Hälge, trevligt:-) sen måste jag skryta över sadeln jag köpte...vilket klipp och man sitter verkligen skönt och bra i den:-)

Av Marlene Hedberg - 28 september 2012 21:37

Jag har hållit på med att piffa upp ett begat köksbord och stolar till mitt kök och det blev riktigt snyggt!! nyansen heter "tjära" ja blir man less kan man som måla det vitt sen:-) det har varit en massa slipande och fogande mellan brädorna i skivan föra att få det snyggt men jag är jätte nöjd med slut resultatet:-)

 

Så nu ska all furu bort i huset!!! jag är väldigt less på furu färg!!!

Av Marlene Hedberg - 28 september 2012 21:04

 

Fick den i dag:-) En Globus clic 17½ tums och 38 i vid passade perfekt!! och man satt som en gud i den:-) vilken skillnad på kanalen ..den var bred och låg fint på Mirco...sen stödet jag fick som ryttare i den var helt underbart!  Kunde inte låta bli att fara ut en sväng för att testa den, han rörde sig fint i den men jag satt med lite för långa läder så jag kände mig inte till mods med det så ett hål upp i morgon blir det:-) men Mirco verka trivas iden och det är det viktigaste just nu. Nu är det bara att hitta en ny hoppsadel också:-)


Sen måste jag visa lite mys bilder på herrarna i hagen som tok gillar varandra:-)!

 

 

   

Sen har ju Hälge en hobby att hitta den lerigaste platsen att rulla i !! han trivs verkligen med att få rulla in sig i leran

   

 

Hihihih!!! kul kille:-))


Av Marlene Hedberg - 27 september 2012 22:00

Detta till mig:-) i julklapp!!!

Ja och detta var lite som Mirco önskar sig:-) JH har dessa grejor i brunt och marinblått

Jag gillar verkligen dessa kombinationer så få se om listan kommer fram till Tomten så kanske en eller annan sak går i önskan:-))


Av Marlene Hedberg - 21 september 2012 09:15

Nu är det höst och snart vinter så nu har jag börjat greja med vinterhagen ..eftersom det är fler hästar som ska gå tillsammans och inga ston i stallet så tar jag bort delningen på mina två vinterhagar och gör en stor för jag tycker de ska kunna springa och busa om de vill det och jag ska inte ha några fler ston i stallet har jag bestämt. Mirco kan inte gå med ston för han blir så hingstig och ska på dem...han har inte förståt det att han är kastrerad:-) Det är så blöt mark här och jag vill ha flera hagar att kunna byta hage om det skulle behövas för att det är på tok för blött.

Denna sadeljakt då...jag har pratat med en snubbe från skåne som kan Globus sadlar och han sa att Globus turnern har utgått och då kom globus clicen istället för den och det som skiljer mellan dessa globus sadlar är att clicen är lite mer sväng i bommen än turnern och crincle är djupar i sätet att man sitter mer djupt i sadeln och det är en tyck och smak för ryttaren i sig hur mycket stöd man vill ha för lår och rumpa mena han på vidderna är den samma på modellerna och men mellan hopp och dressyrsadlarna så ligger de olika så då kan man behöva nån storlek större" kanske" det beror alldeles på modellen på hästen:-)  så lite klokare vad det gäller globus sadlar har jag blivit nu men det räcker om man byter märke så är det lika kryptiskt igen!!  Få se om jag ska ta hit en sadelutprovare för rådgivning? har ej bestämt mig än...enligt Sony så tror han att den sadeln jag tittat på skulle passa Mirco bra så jag kanske chansar :-)


Av Marlene Hedberg - 17 september 2012 19:58

Idag så kom Mirco på att han kunde springa fort!! fy tusan vad det gick undan efter en väg...!! kul!! jag gilla när det går fort och Mirco har som varit dålig på att gasa!!

1½  timme var vi ute och kantra galopp och upp för backar och ner för backar och han gillade det :-) sen blev det focusen på galppfattningar i både höger och vänster, det gick bra förrutom att jag har svårt själva att göra fattningen för höger galopp riktigt bra då jag har gjort illa mig i ljumsken?? vet ej vad jag gjort men ont gör det ibland så jag tror att jag ska gå av på mitten:-(((  men det var så kul idag ..vi klättrade en hel del och han var så trött när vi närmande oss gården så i morgon blir det lite tömkörning här hemma på gården:-)  

Av Marlene Hedberg - 15 september 2012 23:31

Ikväll så var det reflexer på och ut en sväng med Jessica och Hälge:-) de fungerar bra ihop Hälge och Mirco och det är kul! så det var en trevlig ritt på norrstand. Det som är mindre trevligt är att det springer en Lokatt omkring här så man har ingen lust att gå med hundarna när det är mörkt ute:-(( man vet aldrig..  

Av Marlene Hedberg - 13 september 2012 21:39

Vi for i väg och hämta hö i Häxmo ikväll så nu har man så man klarar sig med torrhö ett tag:-) passade på att stanna i Junsele för att köpa groov och havre till hästarna:-) han är billigare på foder! Havre 130:- och krafft groov 125  215:- det är en stor skillnad!! så jag tänker åka dit och lasta på mig foder för vintern:-) sen hade han spån som jag lurar på också för jag skulle vilja fylla på i ladan med det går inte in 20 kubik nu och beställa en lastbil för 10 kubik har jag inte lust med...75kr/balen och man köper en pall:-)  så jag rekommenerar Patriks bygghandel i Junsele:-)

Jag var ute och fotade i morse i daggen och fick lite fina bilder:-)

                 

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Skapa flashcards