BLOGGEN

Alla inlägg den 1 mars 2011

Av Marlene Hedberg - 1 mars 2011 21:45

Ikväll har vi tränat att flytta ut i volten för innerframben och flytta ut inner bakben ivolten ...jag vill att han ska vända ut och upp mot mig i linan.

Han blev lite konfunderad då jag har tjatat på han att han inte ska vända ut baken och upp mot mig men nu så ber jag han göra det? som ett stort frågetecken var han...tanken är att jag ska kunna styra hans innerbakben så att han ska flytta in bakendelen när jag ska hoppa upp på han odch inte vända ut den så jag får jaga han runt!!:-) utan han ska flytta in till mig så då ska jag peta med en "pekpinne" på hans baklår tills han flyttar in bakbenet mot uppsittningspallen och då slutar jag att peta ,...så med en del träning och petande så kommer han att kliva in och ställa sig rätt när jag bara pekar med handen.

Han fattar rätt snabbt !!!det gick jättebra ikväll också:-) duktig kille:-)!! 

Idag hade vi lite hagträning också:-) vi "jagade" på hästarna i hagen och bestämde när de skulle röra sig och inte och det funkade !! Mirco har börjat och försöka bestämma igen i hagen:-) han märker rätt tydligt när han kan göra det och det är inte kul så Jessica fick mota undan han med ett grimskaft lågt ner bestämt  och visa med kroppen att jag tänker inte prata med dig nu!!! och det funkade också så han har haft en riktigt jobbig dag idag   få se hur det går imorgon när hon ska ta in sin kille? om Mirco testar eller inte:-) Det är rätt mycket häst Mirco så man måste få ett ömsesidigt förtroende med han annars funkar det inte och inte med nån häst igentligen:-) Han har lite otäcka erfarenheter att tampas med så det sitter i som ärr för han!! tycker inte om folk som viftar med händer och skriker...då visar han missnöje:-( Det går framåt ...


Jag var och hjälpte Jessica idag och det slutade riktigt bra...han fattade vänstergalopp!!!!jippi!! och höger kunde han så FINT!! nästan på stället...(blev lite jobbigt ett tag så då villa han visa matte vad han kunde bäst):-)så det kommer att lösa sig bara Jessica är tydlig med vad hon vill när hon rider killen:-)


Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards