BLOGGEN

Alla inlägg under april 2014

Av Marlene Hedberg - 30 april 2014 20:08

Så glada vi blev speciellt barnen:-)!!!
Igår kväll så kom lilla Tessan hem:-) hon har varit borta nästan en vecka!! Mager å toffsig så många tovor togs bort i hennes långa päls.

Av Marlene Hedberg - 26 april 2014 08:57

Jobbar i helgen så största tiden går till jobbet. Ska ut och rida i skog å mark ikväll och i morgon förmiddag..kan bli hoppning på klubben också
Var till Lycksele i går eftm, Granngården blev det och där blev det lite smått å gott samt ett Schabrak och ett par ridbyxor Covallier/softshell så nu har man för ridning i ruggväder:-)Det var 50%!!!;-) så 500kr ett klipp!!
Sen blir det höhämtning i Övik i helgen , Magnus är så snäll och åker å fixar med det:-D

Av Marlene Hedberg - 24 april 2014 23:07

Varit hemma med sjuka barn!! Båda två, de börjar bli pigg nu;-)
Var och lastade in 240st balar hö idag på klubben:-)ett lass med spån kom samtidigt så det känns bra att det finns ett tag framåt!!
Vi var ut på en skrittur idag med Mirco 45minuter, avslappnad å fin:-)

Av Marlene Hedberg - 23 april 2014 22:21

Vilken styrka han har min Mirco !! Vi klättrade uppför långbacken 2ggr och han var inte trött!! Så vi for ut å jogga lite i galopp också, tänkte jag skulle få han trött:-P till slut med många övergångar galopp - skritt -galopp avsluta med lite trav för att länga ut han:-)
Superkul!!!:-D

Av Marlene Hedberg - 21 april 2014 11:59

Ja idag är det min dag:-)!!

Av Marlene Hedberg - 20 april 2014 09:52

Åkte in på klubben med Mirco, blev ett mindre seriöst pass:-P han hade mycket energi !!men inga bakutsprång trotts det;-)
Sen red jag Marias häst Ott han är bred!!! Jag tycker Mirco är bred att sitta på men,..det finns bredare;-) kommer bli en fin häst det där när han landat i utbildningen.
Jag har fått tag på matchande transportskydd till mitt Amigotäcke.

Jag har köpt mig ett begat sadelskåp för att ha i transporten så jag slipper ha all utrustning i bilen, praktiskt:-)
Ja och nu är påsken snart avklarat också vad tiden går:-P skönt för jag vill ha värme!!
I sommar ska vi dränera upp ridbanan lite bättre lägga ner 4 rör rakt över och fylla på mer sand är som skönt att kunna träna hemma eftersom det känns som jag är rätt mycket på klubben ändå, sen för miljöträningen skull så är jag inte så orolig för Mirco är rätt cool!!
Har funderat att anmäla mig på träningshelg hos Pelle här i Maj för som det ser ut nu så är vi 2st som anmält oss på tränings helgerna här i Åsele så man kan hoppas det blir fler för annars blir de inställda:-(

Av Marlene Hedberg - 18 april 2014 23:08

Imorse så tog vi en tur i skogs men det är hårt och halt i skogen. Så vi galoppträna på grusvägen i stället och sen träna vi lite framdelsvändningar hemma på gården.. Han gjorde riktigt fina för högerskänkel och vänster lite för snabb i vändningen utan att lyssna på hjälperna;-)

Snacka om sjö! Ihagen:-(

Av Marlene Hedberg - 17 april 2014 21:34

Idag red jag på kandaret och jag testade ett med rak stång, han kändes jättefin! Lösgjord i kroppen och fin i munnen:-)vi tränade bakdelsvändningar idag vi borjar få kläm på dem.
For ut efter vägen en sväng och in på en liten mjukare väg så vi kunde trycka på i traven! Kanonfina fattningar fick jag till också.

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards