BLOGGEN

Direktlänk till inlägg 19 april 2011

Åter träning!!

Av Marlene Hedberg - 19 april 2011 21:18

Idag så lastade vi lite efter ridpasset, gick så där...han var spänd till en början men det gick bra:-) Jag har ställt in transporten i ridspåret så det ska vara nära till hands

nu så jag kan lastträna :-)


Cheval-Liberte

Cheval-Liberterat Funderat på en nån av dessa transporter??  va tror ni? Ridningen gick då bra ikväll:-) tränade sidvärts och lite säte...gick bra:-) har börjat å fundera hur jag ska få han å vilja åka trivsamt i transporten !!! Jo KÖPA EN NY!!! men då lånar jag inte ut den :-) så jag säljer den jag har så får nån annan nytta av den.Mirco behöver en bredare tror jag och jag vill ha en med front utlast ...det finns de med front inlast också och då åker hästarna baklänges och får hästen välja så åker den gärna så:-)

Nu är det bara 6 dagar tills Pepsi och Jaya åker hem till Omnäset utanför Näsåker:-( känns tråkigt men jag får mer tid för Mirco och Jasper + att jag kanske får mindre ont i mina axel:-)

Sen har jag tänkt att jag kan in på klubben och ha lite lektioner också :-) kan bli kul, jag gillar och hålla lektion:-) Sen tänkte jag passa på att ta med Mirco också när jag åker in.

 
 
Sofia

Sofia

20 april 2011 22:19

Där fanns ju en Cheval utan presenning. Super! Jag tycker att de verkar bra. Det negativa med fronturlast är att det inte är ngn sadelkammare. Fast man kan ju aldrig få allt här i livet ;)

http://lillasysterrs.blogg.se

Marlene Hedberg

21 april 2011 21:50

Ja man får beställa extra om man vill ha lucka bak:-) jo jag är kluven hur jag ska göra med frontutlast eller ej:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlene Hedberg - 13 februari 2018 18:33


Imorgon kommer häst tandis till Åsele så då bär det iväg med Mirco i transporten, Ace har kollat sina tänder redan när vi köpte honom i juni så han får hoppa över denna koll. Jasper hade så fina tänder sist så han får kolla sina nästa år. Idag så...

Av Marlene Hedberg - 10 februari 2018 21:05

Det var ett tag sen sist, hoppas ni saknar mitt skrivande :-) Köpte halm för några veckor sedan och vi har spån i halva boxen och halm i halva för att de ska ha något att plocka med hela tiden och är även ett bra grovfoder tillskott och fin i håret...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 23:15

Mirco gick bra ikväll med jakt Kandaret också men han blev stum och lite het av sig så när min tanke var att träna galopp fattning sen skritt och galopp igen... Då blev det till att lätta i handen mer i fattningen så han gick fram i galoppen sen halv...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 19:44

Igår lånade jag ett bett av en vän som jag tror Mirco kommer att gilla och så var det,, han stor trivdes och tog ett bra stöd Ikväll ska jag prova ett Beris bett av jaktkandar modell som jag även lånade,, ska bli spännande :-) Det känns bra att k...

Av Marlene Hedberg - 23 januari 2018 22:35

Nu är riktigt bra underlag på ridbanan men vi har skottat den varenda gång det snöat nu och den är perfekt! Som en hockey rink med sargväggar:-) Ikväll var jag iväg och köpte halm faktiskt här på norrstrand, nära och bra :-) Det var väldigt fin...

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards