BLOGGEN

Alla inlägg den 3 april 2011

Av Marlene Hedberg - 3 april 2011 21:23

Känns bra:-) idag så har vi varit in med traktorn i hagen och skrapat bort skiten !!! det blir en del under en vinter när det tinar fram....ska man vänta tills det har torkat ute för att kratta bort skiten så får man vänta till i juni!!! här är det så blött länge:-(

    Mirco han var tvungen att kolla hela hagen när han kom ut igen !!!:-) vars har mitt bajs tagit vägen?       Det blir ju lite hörester också:-) men det går bra att få bort med snöbladet:-)

På förmiddagen innan lunch så for Pepsi och jag ut en skogssväng, och hon var pigg som vanligt  Igår så gjorde hon ett litet bakutsprång!! helt otroligt ...trodde inte hon kunde lyfta på rumpan:-) Hon har ju tappat lite vikt nu så då orkar hon skutta lite och det tycker jag bara är kul    

Mirco fick last träna idag och det gick bra men det måste tränas mera!!! jag vill att han ska gå in prickfritt och helst så ska jag kunna lasta han själv. Han fick en longersväng idag i repgrimman innan lastningen åh!!! vad han trampa på!! pigg pigg ...tror han börjar få upp konditionen nu för han blev inge svettig:-)  

Leja hon pysslade om sitt marsin Tiffany i dag också och både Campa och Jasper var intresserad       Det var lite vad som hänt här på våran gård idag:-)

Nu är det natti natti:-)

Av Marlene Hedberg - 3 april 2011 09:26

Ja idag hade jag tänkt börja rensa upp i hagarna, det är fullt med skit och gammalt hö som tinar fram. Det ser hemskt ut!! sen är det lite lastträning med Mirco på schemat och ridning  

  Inte så tjock än fast han ätit fritt med hö hela vintern:-) de andra grabbarna håller han i trim i hagen å´ser till att han får motion  

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards