BLOGGEN

Alla inlägg den 7 april 2011

Av Marlene Hedberg - 7 april 2011 22:32

Ikväll var det uteritt för Pepsi med oss fick vi Zoogo och Jessica, och det var ju spännande med alla vattenpölar som är som minisjöar över vägen lite här och där i skogen....Pepsi hon går fram vars som helst. Kommer att bli lite tomnt utan henne för hon är en bra läromästare och förebild för de andra hästarna som hon visar.. att det inte är nå farligt att vara i skogen eller luffsa på vägen.

  

Mirco han blev det longering med upphöjda cavalettibommar och det gjorde han galant!!   han blev rätt geggig så vi gick ut i damernas hage och longerade där av han geggan i snön 

  Här står han och skakar på läpparna   

Av Marlene Hedberg - 7 april 2011 13:48

Jag har köpt begade läderstövlar"Soubirac" som är GRÖNA!! skitsnygga:-) men man måste ju gilla grönt då  , de är bara använda på tävling så de är jättefrächa.

  

  

De är lite smutsiga så det krävs lite putsning krävs!  

 

Av Marlene Hedberg - 7 april 2011 08:32

Slask!! ursch vilket väder:-( jag är ledig idag och det känns skönt  få se vad denna dag har med sig. Har ringt och pratat med vet ang. hans tänder och hon tyckte att jag kunde vänta med att kolla dem när jag ska vaccinera i maj:-) unghästar ska ju tappa sina hörntänder nu vid 4 så det är bara att gilla läget och rida bettlöst om han är besvärad. En del hästar är mer besvärad av tandlossningarna som kan hålla på upp till 5 år. Jag bruka kolla tänderna på mina hästar varje år när de vaccineras och då har hon fått avgöra om jag måste till klinik med dem. Unghästen han har jag koll dagligen på hur hans tänder åker ut ur munnen och där kom det en ny och så det inte blir tandfickor.   När hästarna har fått sina permanenta tänder och att de inte har nå bettfel så behöver man oftast inte göra nått åt tänderna för det är bra om de har sin emalj kvar så länge det går så man inte raspar bort den.

Det var ett litet svar från mig :-)

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards