BLOGGEN

Alla inlägg den 8 april 2011

Av Marlene Hedberg - 8 april 2011 21:24

Hela våran gård är som en enda gegga !! Magnus har varit i hagen med traktorn nu för tredje gången och skrapat bort vinterns söl med hö och all skit:-) så nu får man en fin dynghög som man kan gödsla med i rabbatterna  

När jag har gjort nya rabbatter så har jag grundat dem med hästskit som legat nå år och sen blomjord över det och det har gjort susen för blommorna fina och stora och blomma länge...för när rötterna har blivit så långa så blommar oftast blomman och då behöver den ju extra näring så det är kanon med hästskit  sen ett tipps till man kan göra är att man tar en nylonstrumpa och fyller med färsk skit och lägger sen ner den i vattenkannan och sen vattnar amplar och rabbatter med det, de blir så fina.

Ikväll så for jag bara ut med en häst:-) jag sluta jobbet 6 så då hinner man inte så mycket mer än en polle:-) Det fick bli Pepsi för hon behöver röra sig och Mirco har besvärligt i munnen så han ska fjå vila från ridningen i helgen för jag jobbar ändå hela helgen.....   Lite halvkul bild:-) man ser bara huvud och bak av Campa:-)  

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards