BLOGGEN

Alla inlägg under februari 2012

Av Marlene Hedberg - 2 februari 2012 21:47

Detta måste jag ha!!man är ju lite löjlig men detta matchar min PK jacka samma blåa färg:-)

I kväll så jobbade jag till 21.30 så det blev ingen ridning sen är det kallt!! vi har nu -35,7 i morse var det -26 så en ofrivillig vilodag för Mirco:-((

Av Marlene Hedberg - 1 februari 2012 22:32

Nu har man fått nå dagar i Luleå men när jag har varit borta 2 dagar så längtar jag hem till hästarna!:-) löjligt men sant:-) Jessica och Nadja har tagit hand om de mina meddans vi varit borta och det är guld värt!! för de känner ju dem och vet rutinerna.

Ja Mirco har fått vila några dagar men jag tror att han behövt den vilan för det var mycket förra veckan, så nu startar det igång på allvar!!:-) med att fortsätta träna upp konditionen på honom och få upp orken i galoppen längre tid/sträckor och även i dressyren få upp bärigheten i galoppen...snart där:-)sen hade jag tänkt att kunna åka in på klubben men jag vill att möglet ska bort innan jag äventyrar hans hälsa. Jag vill inte ha han sjuk...men jag tror att det är på gång nått har bara hört ryktas om att de ska göra nått åt möglet:-) På söndag så är det ridlärarmöte så jag får se om jag kan fara dit:-) det startar som igång snart :-)

Jag var in på hööks i Luleå och kollade på lite sadlar men de hade inte så många inne i lager, var lite nyfiken på pessoa modellen

den har  utbytbara koppjärn på men sen titta jag på Thorowgood sadeln hoppmodellen och den såg fin ut och nu har jag köpt en flexicurve så jag har mätt Mirco och mätat på mallen och han drar xvid då med normalmanke sen ska jag mäta mig själv så jag vet att jag tar rätt tum på sadeln och då mätar du från knä till rumpans baksida från sida sett när du sitter ner med benen i 90 graders vinkel sen har du en mall du kollar hur stor sadel du ska ha för att sadeln ska passa dig.

Denna finns även i dressyrmodell:-)

Dessa sadlar är dessutom inte så dyra hoppsadeln går på 4995:- och dressyren går på 5995:-) sen var pessoa sadeln lite dyrare 15800:- men den såg inte så rund ut under och mellan bossorna var kanalen inte lika bred som Thorowgoodsadeln:-)

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards