BLOGGEN

Alla inlägg under februari 2012

Av Marlene Hedberg - 8 februari 2012 15:25

Man blir så sugen på att handla ny utrustning till Mirco en sadel ska det bli och då blir det en ny sadelgjord också:-) i brunt...sen ett brunt träns kanske ett rundsytt?? Mirco har så kort och kompakt huvud så han skulle nog passa idet.

Sen har jag sett Lamicells nya täcke i hööks..visserligen bara 170 grams fyllning men på höst och vår kan man ju ha det...sen fanns det ett fleecetäcke också:-)

Jag är lite svag för marinblått:-)


Lamicells grimma:-)

Vill ha dessa också men jag har väl snart 20 par benskydd:-))

Av Marlene Hedberg - 7 februari 2012 21:36

ja ikväll så var det lite kyligt men vi tog ett repgrimmepass och han går undan fint i båda hållen och respekterar mitt space:-) så det är ju bra sen bytte vi ut repet till longerlina och longerade och det gick jättebra så han fick hoppa några språng på lina och det gilla han:-) han tar inte i i onödan och över hoppar inte heller så det är bra... jämn och fin språngkurva.Det här är en bild från i somras:-)    

Det här är min fina Campa som vrider huvudet en hel del när man pratar med henne och hon ser så förstående ut:-)

Nu har hon slutat höglöpen för nu sa hon i från till Roy på kvällspromissen för han snusade henne i rumpan och då sa hon till men Roy har inte fattat det att det slut på parningssäsongen nu!!:-) han lär hålla på någon dag till och försöka ...han är ju karlhund:-))  

Av Marlene Hedberg - 6 februari 2012 23:14

Ikväll så har jag fixat en sjukhage ute till Fame så vi får se vad vet säger i morgon om tösen.-) jag har även fixat så att Zoogo kommer få en trevlig överraskning när han biter i tråden nästan gång!!!:-) en jädransstöd blir det av elen, han har som försökt att plocka ner alla trådar på hans hage...:-)  men nu går det inte. Han inte med nån ridning i kväll kom in från allt byggande kl.22.00 så nu är det nyaste Hippsontidningen och i säng!!

Imorgon så ska jag ta och ringa runt till mina ridelever och att det blir jag som har dem denna termin med start på torsdag till veckan sen blir det eventuellt en hopptema dag torsdag på sportlovet...vi får sen vad som planeras.

Av Marlene Hedberg - 5 februari 2012 15:01

I helgen så har jag burit vattenhinkar som jag aldrig gjort förr...det har till och med blivit kallt i stallet när det varit så här kallt ute, till slut så letar sig kylan innåt:-((det har frusit i hinkarna så jag har fått byta några gånger till Fame som står inne skadad stackarn!!:-)) men hon har ju fått sällskap större delen av dagen för de andra har bara varit ute när det varit sol ute och lite varmare men ikväll så får de vara ute till kvällen...för nu är det bara dryga -20  Mirco har fått lite väl mycket vila nu förra helgen var vi borta 4 dagar till tisdag och nu i helgen har han fått stå i 3 dagar igen!! hoppas det blir varmare nu i veckan:-)      

Av Marlene Hedberg - 4 februari 2012 15:44

Denna sadel ska jag nu sälja för den passar inte killen längre :-( den är omvärmningsbar men just nu är den på max vidd 37 och det är ca 100 grader. 17 tum.              

Av Marlene Hedberg - 4 februari 2012 15:34

De fick gå ut ändå för det blev bara -27 så det var uppskattat:-)

Zoogo han sprang och sprang!!:-) men nu är det snart för kallt för att de ska vara ute mycket längre till.

  

Linslusen Mirco:-) 

                     

Av Marlene Hedberg - 4 februari 2012 09:01

Idag så vill man inte ens gå ut men man har förpliktelser som gör att man måste gå ut.-) och det kan väl vara bra också men när det är nästan 40 minus ute så då vill man inte gå ut. Hästarna får stå inne idag, kanske mitt på dagen meddans man mockar kan de gå ut och då är det lite varmare kanske:-)  

Det här saknar jag, att få fara ut med risslan:-)) det var så trevligt!!

Av Marlene Hedberg - 3 februari 2012 19:33

Ja kallt har det varit idag eller är fortfarande!! - 37.8 i morse så då fick hästarna stå inne:-) de fick stå inne tills jag kom från jobbet kl.12.De fick gå ut i ca 3 tim och lufta sig lite meddans jag mockade och fixa lite i stallet:-) det är första gången jag frös i vinter för jag bruka inte frysa ....men nu gjorde jag det...det är som surt att man är ledig nu i helgen och man kan inte rida!!fy också...jag längtar tills sommaren:-))

Nu är spånhuset fyllt på också så det känns bra:-) så då räcker det ett tag:-)    

Det blev lite mindre kutter den här gången än det här lasset som vi fick från Brattby...den här gången tog vi från Villis:-) billigare blev det också:-)!!


Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards