BLOGGEN

Alla inlägg den 21 februari 2012

Av Marlene Hedberg - 21 februari 2012 19:41

Ikväll så red jag med sidepull...? ja det gick så där ...han blir väldigt känslig för tyglarna för då blir det tryckpåverkan istället på norsyggen och det är han inte så jättevan men innan slutet så gick han fint i traven ...det blev bara en galoppfattning i vardera varven och där tog han några travsteg för många för att vara helt godkänd fattning men det gör inget för jag har rätt mycket snö i ridspåret också så bara det gör det svårare för honom att balansera upp sig men det var som sagt godkänt:-)  han är stel i högersidan så ikväll blev det en hel del volter så det blev bättre...när jag rider på bett så biter han tag i höger betthalva och det spelar ingen roll vilket varv han går i så är det den sidan han körvar med så jag bråkar inte med han...vill ej skapa onödiga problem!!vill bara att han ska ta högerskänkel bra och då när han gör det så släpper han i bettet också:-)vill inte att han ska focusera på munnen/bettet.

 Han har lite problem med sina tänder och sliter tyglarna ur mina händer och körvar på slår med läpparna och är väldigt missnöjd när jag rider med bett, ändå har jag försökt byta till olika men det fungerade bäst med detta alternativ för tillfället...sidepull...jag tror att jag ska inte kräva så mycket av killen nu på ett tag när han har så i munnen för det lär ju gå över på en stund, bara rida ut och ha skoj!!:-)...Jag ska ringa Sara E och höra när det var hon skulle förbi Åsele hon skulle det nämligen nu i vår så vem vet det kanske skulle passa att hon kommer förbi och kollar Mirco och Jasper tänder:-)  

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards