BLOGGEN

Alla inlägg den 10 februari 2012

Av Marlene Hedberg - 10 februari 2012 20:57

Ikväll när jag red på ridplan så kom det 2 st rådjur in i Zoogos hage och då funderade Mirco vad i rackarns är det?? så han struttade i väg till andra kanten av spåret och stod  och titta:-) men lite övertalning så kunde vi fortsätta vårat arbete:-) Han fick skritta mycket i början och jag koncentrerade mig att svänga med att placera vikten mer åt det håll vi skulle svänga åt och använde ytterhjälperna får att få med mig han och det gjorde han fint halvhalter och halter sitter fint i skritten och vi har börjat träna mer i traven och det var halt direkt ikväll från trav med att jag bara räta upp mig i överlivet och det kändes så härligt!! att den kontakten mellan mig och Mirco har börjat landa:-) för jag har känt en liten press över att han har varit efter i utbildningen enligt vad jag hade planerat:-)med hans fraktur och muskeln där som blev inflamerad... man vet ju aldrig med hästar vad som kan hända...men nu känns det bättre att vi är på gång och konditionen börjar bli bättre:-)både på mig och Mirco:-) Imorgon blir det uteritt på morgonkvisten.

Snart så ska vi ta tag i hoppningen lite mer och höja hindren för han är lite nochalant sveper precis över hindret så jag vill ha lite mer kurva i hoppet men han är bara ung än så vi hinner en del hästar vill hoppa stort och en del hoppar bara just över men det blir bättre med träning, vi har ju inte hoppat så mycket uppsuttet än.-)ett litet knep man kan göra är att lägga en plankbom över oxern så då hoppar de upp sig mer och blir lite mer rädd om benen:-) det som är så härligt att alla hästar är olika hur de lär sig saker i både dressyren och hoppningen en del saker i utbildningen ser man att arvet har en betydelse.    

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards