BLOGGEN

Alla inlägg under november 2011

Av Marlene Hedberg - 21 november 2011 09:18

Ja nu är vädret inte så mycket bättre än när vi inte hade snö ja nu är det Jul och tomten vill ha önskelistan och den här är en av dem som står på listan men...annars så kan man köpa till sig själv:-)


Mountain Horse 1499:-

 Eller en sån är kanske när man ska va snygg i ridhuset  

Mountain Horse Blazer 999:-)

De här ridbyxorna är lite halv häftig! egna på nå vis:-)Skulle vara ett roligt alternativ till tävlingsridbyxa:-))     


Av Marlene Hedberg - 20 november 2011 22:05

Idag så var Magnus och hämta hö till hästarna i Näsåker, så 81 i balar fick vi med oss hem  så nu klarar man sig till våren och då ska de bala igen så vi tingade ett lass till då:-)) känns skönt att ha hö nu både torrt och hösilage i hagen...och där har vi 9 till att hämta i Hälla:-))

I morgon så blir det ingen hoppgrupp för de är sjuka deltagarna..krya på er:-) så jag har bara 2 grupper i morgon kväll.

Ja jag är ju fortfarande sjukskriven så man får se hur länge man dras med denna inflamation ...jag kan som inte göra så mycket:-( man var ute och dansa i fredags och idag så har jag haft så ont i nacke och axlar så jag är lite "glad" att det inte blir nån hoppgrupp i morgon:-) då får jag spara axlarna. Vi har pratat om att de som red i dressyrtävlingen skulle rida upp för märke 1hoppningen för mig när jag ändå har en tjej som ska göra det...Det får inte gå längre än 18 mån imellan dressyren och hoppningen för märkes tagningen för då får man göra om dressyren ockå.. sen ska de göra ett teori prov muntligt eller skriftligt och visa upp och avsittning korrekt!


Av Marlene Hedberg - 20 november 2011 16:20

Vad gör hon här min tös??:-)  

Av Marlene Hedberg - 20 november 2011 12:30

Hundarna fick spel! i morse när det var snö ute!! 

Bilderna jag tog i morse försvann nånstans när jag skulle ladda ner dem och eftersom jag tömmer kameran när läddar över så är de borta!!! så synd för jag fick riktigt fina bilder på hundarna och hästar som sprang runt i snön:-))

Jag bjuder på en bild av linslusen allafall:-))    


      

Av Marlene Hedberg - 19 november 2011 21:56

Vi ska iväg och hämta massa hö i Näsåker imorgon efter lunch, det känns bra för det blir ett stort lass nu så klarar jag mig ända till våren:-)  

Av Marlene Hedberg - 19 november 2011 21:03

Barnen fick bada först och de gillar verkligen badtunna!Lagomt kallt ute med ca -10 och härligt med varmt vatten !!          

Sen har vi besök av Mattias som har ätit middag med oss ikväll och sen ska herrarna i plurret!!

   

kolla in den här bilden!! helt häftig:-)    

Roy var med på ett hörn också:-)  

   


Av Marlene Hedberg - 18 november 2011 16:08

Ja i kväll ska man på wärdshuset för "Galakväll" undra vem som blir årets unga företagare i år?så man måste ju duscha nu och göra sig vacker  

Det känns alltid konstigt när inte barnen är hemma...så tomt! Jag hade tänkt färga håret mera rött idag men det får passa till nån annan dag för mina axlar är inte riktigt med idag:-( 


Av Marlene Hedberg - 18 november 2011 12:01

Nytvättat och klart sen ekipaget gått på den skitiga vägen hem:-))

 

Jag har köpt en transport med rullgardin bak istället för glasfiberlucka :-) tänkte jag skulle prova tycker jag det inte fungerar som jag vill så är det bara att eftermontera en glasfiberlucka...han som sålde den transporten till mig sa att jag kommer inte vilja byta:-)    


Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards