BLOGGEN

Alla inlägg den 4 november 2011

Av Marlene Hedberg - 4 november 2011 20:18

Visst är hon fin när hon ska iväg på HallowenDisco!!

 

Hon ser lite farlig ut!!

          

Av Marlene Hedberg - 4 november 2011 20:11

Har köpt på mig lite mer filmer som jag tänker använda lite i min lektionsteori:-))

*Hopplära (Strömsholmsmetoden) så som jag fått lära mig när jag gick hoppinstruktörbiten:-) som jag har diplom på:-)

*Rida terräng, fälttävlans grunder.

*Rörelse utan gränser.

Tror att dessa filer kan man förstå bra och alla kan lära sig av...lägga upp sin träning mm

 

Av Marlene Hedberg - 4 november 2011 19:53

Nu har jag sån abstinens!! jag vill rida !! jag provade å rykta Mirco i kväll men det går inte så bra :-( hans ben går bra får det är lågt och bra men så fort det blir ovan midjan så gör det ont i hela skulderpartiet....så det är inte läge att rykta nått än. Sen ska man då stå och se när nån annan borstar min häst och de gör ju fel:-))) jag är en stor perfektionist när det gäller att rykta hästarna innan ridning :-) fråga min syster Maria:-) hon har fått gå den hårda skolan när det gäller att rykta mina hästar...så hon kan rykta hästar ..

Sen när Magnus ska mocka så ser det så bakvänt ut när han gör det så då går jag ut ur stallet för han gör ju fel!! jag längtar tills jag kan göra allt själv igen...hösäckar är inte där de ska osv...men jag ska va glad att han vill hjälpa sin stackars fru     

     

Av Marlene Hedberg - 4 november 2011 09:50

Har funderat på att plantera in sånna här varelser i min gödselstack:-)) Nån som har provat?

Kompostmask

Kompostmask

 

Välmående italienska och svenska kompostmaskar som håller gödselstacken eller komposten ner. Masken omvandlar materialet till en koncentrerad massa som är idealisk för gödsling av krukväxter, rabatter samt toppdressing av gräsmattan. Trivs masken (lagom fuktigt, och har varierat material i komposten/gödselstacken) förökar sig en fullvuxen mask med en unge om dagen. Antalet maskar anpassas slutligen till kompostens storlek. Masken måste förvaras frostfritt eller isolerat om den inte lever i en gödselstack.


Det kan ju vara värt att testa om det funkar så bra som jag tror   

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards