BLOGGEN

Alla inlägg den 16 november 2011

Av Marlene Hedberg - 16 november 2011 22:21

Imorse så gjorde vi lite ledövningar och det är väldigt nyttigt! helst för den här killen som är lite tryckkänslig bak:-) så vi lägger focus på det och att han ska stå stilla och jag ska kunna gå bakom han han stå stilla men han vill ju naturligt följa mig runt så det tog några gånger innan han förstod att jag ville att skulle stå stilla:-))

Ikväll så longerade jag en ca 15 min han var så arbetssugen och svettig blev han !! han har fått rätt mycket päls så jag tror ändå att jag måste raka han lite där fram nån halvklippning tror jag :-) jag har hållit på att toleransträna han med det ena och det andra för han är ljudkänslig så jag får se om jag måste stoppa nått i örona på honom...skulle helst vilja ha en maskin utan sladd så jag kan gå ut och klippa han så han inte känner sig trängd...av maskinen alltså.-)då får han lite utrymme ifall han vill fly undan och jag kan hålla han i ett grimskaft istället så får han springer  runt mig och då är det bra om man kan hålla på tills han slutar springa och står still ...då slutar man att klippa för då lär han sig att han ska stå still. Jag har kört den metoden med allt en häst ska stå ut med sprayflaskor med mygg medel och pälsglans och allt men vill smeta på..:-) spruta tills de står still sen sluta ..det är belöningen sen behövs det bara några gånger så accepterar de vad man gör och kan lita på en  

I MORGON HÄMTAR JAG ÅKET !! KÄNNS BRA !! äntligen kan man "kanske" börja åka och träna på klubben men jag är lite tveksam att åka dit just för att det luktar massor i ridhuset och det är hästar som hostar där  jag kan åka till Idas ridhus tills det är gjort nått åt det i klubben:-))  

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards