BLOGGEN

Alla inlägg den 14 november 2011

Av Marlene Hedberg - 14 november 2011 22:11

Ikväll så var jag iväg på klubben igen för min kväll där:-) det är kul att komma dit och se tjejerna utvecklas vecka för vecka sen hade vi en lite för het häst i kväll och vi skulle försöka avstyra det hela men då blev det ett stop i stället och  tjejen for av sin häst och hon vill så gärna rida igen men det gjorde för ont i armen:-(( Hur som helst så är det en jätte tuff tjej så vi tar nya tag till veckan  och jag hoppas att det gick bra:-) nästa gång så ska de få rida upp för sitt märke I i hoppning och det är bara 3 bommserier så det ska nog bra:-))

Det har ju hänt lite "avsittningar" nu på hopplektionerna och det är svårt att hitta en bra häst som är lagomt pigg och villig på att hoppa :-) antingen så är det seg mot hindret och ingen bjudning och då handlar det om mer att hästen inte har kunskap om hur den ska göra vid hoppning och då måste man ha en erfaren ryttare på men det är ju inte så alla gånger och det andra fallet är att hästen är för het och så fort den får galoppera så drar den och bockar ?? och  men ser att hästen tycker det är kul att hoppa och då måste man ha ryttare som axlar den uppgiften som kan hålla den lugn och fin emellan hindren:-)...men allt går om man vill.-)



Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards