BLOGGEN

Alla inlägg under september 2011

Av Marlene Hedberg - 23 september 2011 20:30

Jag tror att man lever livet alldeles för invecklat..och tar inte vara på stunderna som erbjuds:-) man sparar pengar...för vad då? jag tycker att man ska göra det man vill och HANDLA UPP DEM!! för man lever bara en gång och snabbt kan det vända..min värsta tanke är att jag skulle dö och mina barn skulle bli utan mamma och min man utan maka sen står Magnus ensam med alla beslut runt mina djur och barn så jag har allvarligt funderat på att skriva ett testamente...det är jobbigt när man blir påmind om att det kan hända väldigt snabbt...jag vet det sen min syster dog i cancer att det kan vända livet och det är snabbt....jag tänker på henne dagligen...sen går mina tankar till Jessica idag...många kramar till dig min" hästbästis " och vän tusen ord räcker inte för din sorg och saknad  

Så ta vara på era kära och bry er!! visa att du är kär och visa att du älskar den du älskar utan att kräva nått tillbaka...ta vara på tiden med dina barn och föräldrar för de kanske inte finns för evigt men man hoppas på det .Jag känner mig väldigt lycklig att jag har den familj jag har.

    

Av Marlene Hedberg - 22 september 2011 18:03

Grattis Malin på din 18 års dag!!


  

Jag vet att nått kul kommer att hända  

Av Marlene Hedberg - 22 september 2011 14:00

Idag så damp Hästmagasinet ner i brevlådan nr:9 då är kvällarna räddad några dagar framöver innan jag har läst igenom den för jag somnar hela tiden...;.-) 

Av Marlene Hedberg - 22 september 2011 09:06

Mina planer spricker idag just med att det regnar idag men jag ska ut och rida hade jag tänkt i eftmiddag ändå än fast regnar  har tittat på ett regntäcke och jag funderar på om man ska köpa ett som är fodrat med 100g iställt för ett fleecetäcke för det där med fleecefodrat tycker jag är så där?..det blir statiska en del täcken.... har hittat ett med halv hals på T&A på rea för 789:-) så det var ett bra pris sen gillar jag färgen:-))



Av Marlene Hedberg - 21 september 2011 22:07

Ja är så trött på denna gegga här hemma kan ej träna Mirco som jag vill, gillar inte att jag måste rida på dåligt underlag då det bara är skitunderlag i hagen också!! Vet inte hur jag ska göra får att få till det i spåret...??? ja jag får vänta med att rida dressyr:-(( snart måste han ringa från Norrtrailer så jag får hämta min transport:-))) så jag kan börja träna lasta och in och träna på klubben. Jag kommer att åka in minst 2 ggr/veckan nu under vinterhalvåret för det är så mörkt på kvällen och man har inte lust att sitta och rida efter vägarna när det går så tung trafik.

Hur som helst så longerade jag killen med longersystemet och det gick riktigt bra, han var lite ofukuserad på mig i en början men det artade sig på slutet.

Vi hade lite pressening träning också, han fick gå över presening och sån där vit balplast hade jag en jättestor bit av som han traskade över också. Jag har börjat trick träna lite så han ska tänka lite själv och lita på mig, det är rätt kul så jag tänke att jag skulle lära han att buga  jag gjorde det med min förra shettis:-)

Sen passa jag på att rida Fame när Jessica fråga om jag ville prova ...jättekul var det, en fin skritt och bra trav så det känns att hon inte har gått på travet för hon är mycket mer balanserad i ridningen än vad Zoogo är:-)än fast hon är gammal, men hon är tävlad i hoppning och dressyr så jag tror det finns lite att plocka fram där och barnen kan nog lära sig en hel del från henne. ang Zoogo så är han inte riden så länge så han kommer att fixa det galant han med:-)) 

 

Av Marlene Hedberg - 20 september 2011 23:07

Kvällens blogg blir bara gonatt på er alla hästälskare:-))

    

Av Marlene Hedberg - 19 september 2011 21:59

Givetvis så blev det lite inköp på Hööks och det blev helt i ROSA till båda mina killar..

  tänkte att nu kanske bilisterna ser mig...Jasper fick lite rosa han med..:-)

  Ikväll han vi inte med nån ridning:-(( så tråkigt med regnet också.

 Mirco fick även en lila/vit grimma men den kommer inte att vara ren länge!    

Av Marlene Hedberg - 19 september 2011 21:56

Mitt nya åk  

     

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards