BLOGGEN

Alla inlägg den 13 september 2011

Av Marlene Hedberg - 13 september 2011 21:57

ikväll när jag tog in hästarna så  höll jag på svimma för Jasper var inte skäck längre utan han var geggig hela han tom under täcket  så det var bara att ta fram slangen och spola av han...han gillade det inte till en början men sen stod han still...tänk vad lätt det är att övertyga en liten häst att saker inte är farliga:-)) då var det mircos tur han gillar inte vattenslangen så vi tog en lite snällare variant..vattenhink och svamp:-) det tar lite längre tid att övertyga han när han har större möjligheter att göra lite motstånd men han köpte ner sig rätt snabbt med vattnet så det blir nog inga problem med slangen sen heller...så länge man är lugn själv och inte brusar upp mot han. Ibland så är det lätt att glömma att han bara är 4 år för han är så lugn på många saker och man får då inte glömma att så fort man introduserar nån ny sak för honom att det blir positivt det man ska göra så är det lättare att det är" OK killen".

Snart så ska jag göra en sak som hottar upp livet och tillvaron lite:-))ska man ha en ny transport så måste man ha en sån också....gissa vad jag ska köpa:-)??    Titut!!:-))snart är det dax för en sån i hagen, när det blivit lite kallare ute.

Av Marlene Hedberg - 13 september 2011 15:49

Jag fick för mig att mötet på klubben var i dag men det är ju på torsdag:-))om man kollar sina anteckningar bättre så ser man inte fel:-))


    

Av Marlene Hedberg - 13 september 2011 14:08

Ja idag regnar det igen ....tråkigt:-(( man är ledig menman får inte så mycke lust att göra nått i det här vädret. Har friserat 2 st i dag och i kväll så ska Jessica få bli fin i håret:-)) jag har fria händer!! undra vad man ska hitta på  har några uppslag få höra vad hon säger.

Hästarna fick gå ut i morsen utan täcke för jag trodde inte det skulle regna idag men ack så man bedrog sig... så Jessica tog in dem vid lunch och få stå och torka en stund så släppte jag ut dem med täcke när de hade torkat.

Ikväll är det möte på klubben inför lektioner som ska starta i höst, så tanken är väl att jag ska ta på mig en eller två lektioner:-)     Dogsen in aktion:-)    

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards