BLOGGEN

Alla inlägg den 24 september 2011

Av Marlene Hedberg - 24 september 2011 20:56

Han är bäst i hela världen min häst !! idag har han haft sin vilodag, jag är rätt noga med att han får vila och smälta in allt nytt jag lärt han och jag ägnar inte mycket tid till upprepning av det jag lär han..utan när jag ser och märker att han förstår det jag vill lära han så då gör jag det inte igen på ca en månad och det ger resultat för nu gör han jättefina skänkelvikningar och framdelsvändningar så ett tipps nöt inte ihjäl era hästar när ni ska lära dem nått nytt:-)det blir oftast en konflikt för man nöjer sig inte utan man nöter och nöter tillslut sitter man och tar i munnen/innerhanden i onödan..detta gäller främst unghästar men även äldre som ska rids in.Nog om det 

Jag har fått leta mig en ny ridplan inne på sandtagen och där finns det fina ridplaner man kan välja vilket underlag man vill rida på och jag letar underlag som inte är så djupa så hans senor inte behöver tänjas i onödan:-)) för det gör de hela dagarna i hagen när de går i denna gegga!!! Igår så red vi ut och det gick jättebra, han blev lite rädd för en cykel som stod mot ett träd för den har aldrig stått där förrut!!! konstig sak det gick bra tillslut.

    Nu är det filmtajm tillsammans med min underbara man  

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards