BLOGGEN

Alla inlägg den 8 september 2011

Av Marlene Hedberg - 8 september 2011 21:39

I förrgår kväll så hade vi besök på bron hemma..vi har en stor trälåda på bron , tänk er en havrelåda som du sågar upp ett håll i på sidan och där i har jag gjort gosigt för katterna att krypa in i när inte vi är hemma. Jag har även 2 skålar med mat däri...då jag skulle ut med hundarna på kvällen så stormar Roy ut genom dörren och far runt på gården som en tok!! så jag sa till magnus att det måste vara nå vilt i närheten?? mycke riktigt det var en räv!! i katthuset !! Roy stoppar in huvudet där och flyger på räven!! hej å hå !!...då fick jag rycka ut jycken och kolla för det väste och levde om där inne... sen såg jag en liten räv. Den var inte stor, kan har varit en årsunge:-) ja jag tog ju in hundarna och försökte jaga bort räven, den stack i väg  när jag stängde dörren och jag passade lite för att jag skulle se om det var en skabbräv, och jag tycker att det såg ut som en liten räv med smal svans med det var ju skumt ute så man såg inte så mycket...hoppas inte det är skabb i huset nu:-(( har ej märkt nått men jag ska ringa Malin ändå tänker jag för att kolla upp dem:-)

Idag när jag skulle hem och rasta hundarna på lunchen så känner jag när jag närmar mig bron att det luktar så stark och äckligt från bron, då hade skivan som jag satt för hålet på lådan glidit åt sidan och vilken stank!! så den lådan är väck från bron nu:-) det var synd för det var en fin "kattlåda".

         

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards