BLOGGEN

Alla inlägg den 6 september 2011

Av Marlene Hedberg - 6 september 2011 10:32

Tårta!! ikväll blir det med paket kl.17  , ska bli väldigt kul och se hans reaktion på cykeln:-) En liten bild av killen då han var på Barbiekalas i Luleå då Leja blev 7 år:-)

            Ja hur som helst så tycker jag Mirco har svarat bra på medicinen vad jag kan se hur han beter sig när jag ryktar honom:-) så i morgon ska det bli första skrittturen ut så få vi sen hur det går...om han gör likadant? men jag tror inte det..

Jag måste bara säga det att det spelar ingen roll att det regnar ute för när man kliver in i stallet på morgon och man möts av 3 hästar som gnäggar både lågt och högt när de ser en så blir man så varm inombords  då får det vara vilket väder som helst ute och det gör ingenting!!.

   Jag älskar mina hästar och Mirco speciellt för han är sån speciell å go häst och han talar verkligen om om han inte gillar nån:-) helst ska han gilla bara mig:-)) men det går ju inte:-)))Han skulle heller aldrig göra nått elakt med vilje mot nån och är otroligt snäll att rida, skulle vilja se hur han gör om nån annan skulle rida han?? hur som helst så det känns tryggt att veta för mina barn kan vara runt han när jag ryktar och han rör inte ett ben.....:-) snaaaart om ca 1 månad får han sitt nya åk!! en sprajtans ny transport med pullmansystem på fjädring och allt så då gäller det bara att övertyga han att i denna åker han mjukt och skönt i.

Jag kommer inte att hyra ut den till någon annan än den som hyr stallplats av mig, vill inte att den ska gå sönder.

Gold Classic

Gold är en ny modell från Cheval Liberté, det är mycket gott om plats i denna vagn
som är både längre och bredare. Till Gold Classic går det att beställa
fronturlastning eller sadelkammare i den integrerade sadelkammaren är det Två st
nedsänkta foderkrubbor.

Innermåtten är

Bredden  1650 mm
Höjden    
2300 mm
Längden 3,130 mm
Mellan    1100-2000 kg
Tjänstevikt (egenvikt) 780 kg
Maxlast  1220 kg

Priset på Gold Classic är 57.900: - inkl. moms

Om du vill ha integrerad sadelkammare eller
fronturlastning så är det ett pristillägg på 5.000:- inkl.moms

Hård glasfiberlucka bak 3.000:- inkl.moms










 
 
 
 

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards