BLOGGEN

Alla inlägg under juni 2011

Av Marlene Hedberg - 11 juni 2011 23:43

Hästarna fick natta vid 20.30ikväll de var så trötta!! solen slit på dem också.

Nu ska jag sova natti natti!!

 

Av Marlene Hedberg - 10 juni 2011 22:38

 Solen har varit stark idag !! Fabian har fått solexem stackarn så det var långärms tröja på och husarrest några timmar så mot kvällen mådde han bättre:-)

Hästarna går som i koma i hagen...även de påverkade av värmen än fast de kan söka skugga.

Mirco fick vila från ridningen idag, igår så red jag ut på sidepull tränset   och det var verkligen lärorikt !! han lyssnade mycket bättre på sidförande skänkel då det inte fanns nått bett i munnen:-) det blir lätt att man tar för mycket i innerhanden när du ska flytta sida så det gick inte lika bra för när jag tog i "innertygel" så bromsa jag bara så då fick jag driva mer fram å leda med höger tygel och det gick över förväntan?? men vi är långt ifrån en fullfärdig skänkelvikning vi har inte bråttom     Ny badad kille!! det tyckte han var lite läskigt i början men sen stod han still:-)

Jag bjuder på en till bild sen vi hoppa över räcke med tunnor-)

 

Av Marlene Hedberg - 10 juni 2011 14:39

Snacka om värme!! jag gillar värme men det får gärna komma lite regn nattetid så man inte behöver vattna så mycket i trädgården 

Igår kväll så var jag ut på en väldigt sen ridtur 21.30 drog jag och Mirco ut i sandtagen en sväng och klättra för då var det bara 20 grader ute så skönt så 

  Det finns fler som gillar sandtagen!! jyckarna 

           Dom här rötterna ville han absolut ha upp ur jorden:-)

Sen var det ju två barn med också i sanden denna dag      

Av Marlene Hedberg - 9 juni 2011 22:58

  Skall göra en skänkelvikning vänster ?? går ej drar upp knäna ut med tårna och tar alldeles för mycket in innerhanden!! ursch!!lätta fram inner och led ytter så ska det vara,visa vägen för Mirco vars han ska:-) inte stoppa vägen!!

   Vad gör jag!! ???lutar mig alldeles för mycket fram!!får ingen kontakt alls.. antagligen en galoppfattning och det ser för taskigt ut:-)) Mirco vill inte...han slår sig fri!!

sitter och väntar på att han ska gå själv antar jag för jag sitter för djävligt och han jobbar ej framåt någonting alls.Lillasysterrs.blogg.se/june/utmaningen.htlm 

Av Marlene Hedberg - 8 juni 2011 22:02

Ikväll efter jobbet så åkte jag direkt till klubben och hade min sista lektion den här terminen. Det har gått så bra och hästarna har skött sig bra också. Linda var riktigt duktig i kväll!!! BRA !! hoppas vi ses nästa ridtermin.   Imorse så fick Mirco jobba lite bommar och hoppa på lina och det gjorde han bra och när han hoppar så är det fulla skydd på...senkydd och terrängboots fram och kotskydd bak också, hels då det inte har torkat upp ordentligt i spåret...undra vars sanden to vägen som vi la på i fjol? den har som farit igenom backen!!   Här så har vi värmt upp redan och det är första hoppet:-)

         Vi gick ut på gården och fortsatte med lite galoppfattningar, det är mycket fastare mark där...vill inte att han ska stuka nån led. Vi jobbade oinspänd i dag just för att han hoppade lite hinder i dag också och jag tycker det är bra träning att hoppa på lina för där är de oftast väldigt trygg allafall Mirco :-) och han har löst det mest när han inte har mig på ryggen och det är bra för självförtroendet att han kan hoppa olika hinder via linan och lita på matte 

        Här i bara huvudlag ingen nosgrimma och det fungerar jättebra!!

Av Marlene Hedberg - 8 juni 2011 21:17

I helgen dömnde jag dressyrtävlingen som gick av stapeln kl.11 på lördagen, det var första deltävlingen i KM:et på klubben i märke I dressyren  och det var 4 tappra tjejer som red, Felicia, Olivia, Maja och Ebba   .

Ebba var första startande och hon är bara 7 år (tror jag) så duktig tjej och hon red på Draken:-) sen hade vi Olivia på Cabello, Felicia på Cabello och Maja på Draken 

Till min hjälp och skriva hade jag Sofia vid min sida som skrev i ryttartestet.

De var duktiga alla fyra, en del red med lite långa tyglar och en del hade lite mycket fart på pållarna;.) MEN!! resultatet för dagen slutade med att Felicia vann!!Väldigt fin sits,  med 9 päng och 10 är då max så det var väldigt bra. SEN!! 2:a kom Olivia med 8 poäng och hon red också bra!! OCH!!3:a kom Maja med 7,5 poäng jätte fina ridvägar i början men sen kom nerverna:-) SEN!! då hade vi Ebba den tappre ryttaren på 4:e plats  BRA!!! kämpat alla tjejer  

Av Marlene Hedberg - 7 juni 2011 21:37

Mirco har fått 2 ofrivilliga vilodagar!! Jag har friserat massa folk nu in för examen och veckan är inte slut än:-) mer blir det av klipperiet 

Mirco gick rätt hårt i förgår så han mår nog bra av lite vila.

Jag har tänkt rida hela sommaren för han har stått hela vintern nästan tycker jag och jag känner att vi måste jobba på dressyren och hoppningen nu..om han bara vill vara lite mer villig att gå in i denna djä...transport!!! jag vill ju träna:( helst med andra också inte bara jag själv..nu rider ju Jessica och jag ut och så men jag vill lite mer än så med Mirco.  Man får se framåt och hoppas det blir bättre så man kan in och träna:-) sen åka till Per- Erik och träna:-)  Han är duktig !! har ridit en del för honom tidigare med Mizindra.

         

Av Marlene Hedberg - 6 juni 2011 22:35

Barna hittade en fin bagge i gräset hemma på gården, se så fin den är     

Sen måste jag bara visa en bild på en jättesöt valp på 8 vecko som Nadja på mitt jobb har köpt...En hovawart 

Man blir sugen på en!!         

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards