BLOGGEN

Alla inlägg den 22 juni 2011

Av Marlene Hedberg - 22 juni 2011 22:50

Ikväll har Marica varit här och skodd om Mirco så nu har han fina hovar  8 veckor prick blev det och jag tror jag ska sko om han kanske vecka 6 nästa gång för de var långa och ändå tog Marica mycket förra gången också. Han går ju mer i ridning nu och  det stimulerar hoven mer att växa också:-) Fick byta skor på han för de var nednötta på dessa 8 veckor med ridning, jag måste ju alltid rida en bit på asfalt när jag ska nånstans så då nöts det lite:-)    

Av Marlene Hedberg - 22 juni 2011 10:20

Nu är katterna avmaskade och hundarna inne på sin andra dag av Axilur  så imorgon då är alla djuren avmaskade på den här gården:-) 

En av katterna spydde upp bandmask !! jag trodde det var pasta först...men det var stora äckliga maskar som hade dött av avmaskningsmedlet!! få se om jag måste göra en gång till på henne, ska prata med vet för hon ska steriliseras snart:-)    

Av Marlene Hedberg - 22 juni 2011 08:36

Benskydd?? vad ska man ha och varför??varför kostar de så mycket??

När man hoppar så måste man ha nått som skyddar senorna och ballarna på fram benen och bak för eventuella slag...vid dressyren så har man för att hästen ska få ett bra stöd...jag tycker personligen att man kan linda benen om man ska rida ett hårt dressyrpass:-)Rider man ut så skyddar man benen för att man rider i terängen mot grenar och stenar, sånt hästen kan skada sig på i skogen. Terrängskydd eller senskydd är att rekomendera:-)boots kan man ha också, jag brukar ta på boots om jag vet att jag ska klättra eller rida ut i själva skogen.

Här har vi olika skydd som kostar olika mycket men är lika bra..just för att skydda benen vid olika grenar vid ridning.(Jag tog bort bilderna för de försvann!!)

BENSKYDD PRO AIR 699kr för alla fyra skydden ett bra och billigt alternativ:-)

HORSEGUARDBELLBOOT NEOPRENE 119kr


PRESTIGE T-TECH BENSKYDD 1550kr, lite dyrare bättre kvalitet men...

är det värt det?

VEREDUS BOOTS CARBON SHIELD 1449kr, för dyrt tycker jag:-) men säkert bra...


CATAGO DRESSYRSENSKYDD 4-PACK 799kr  ett bra pris om man inte vill bandagera benen på hästen.


VEREDUS PIAFFE EVO 1649kr/paret, dyrare och visst snyggare men ....för dyrt tycker jag:-)

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards