BLOGGEN

Alla inlägg den 14 juni 2011

Av Marlene Hedberg - 14 juni 2011 21:23

Kvällens ridpass blev en flopp förutom själva hoppningen...han ville inte gå framåt, trög som tusan, sparka mot skänkeln! PROTESTER hela tiden ...han talade tydligt om för mig att han gillar inte ridplanen den är mjuk här och där och hård lite här och var så jag tror jag sår igen skiten och gör hage av den i stället eller har gräsplan. När jag styrde mot hindret så då sprang han på och hoppade men det blev inge bra flyt före hindret och efter så det blev nått ryck i bettet...inte bra:-(  han ville inte gå fram....tuggade på bettet gjorde han också :-( jag hade tagit på ett mässing bett för att testa detmen det gick då inge bra, krullade ihop sig och bjöd inte fram!!!!   jag red ut en sväng i stället  Just nu så känns det som att det blir ingen hoppkurs..hm...jag har ingen plan att träna på ......sen går f....t....... inte in i transporten:---((((

Hur som helst så ....till nått helt annat:-) jag håller på att göra vardagsrummet fint hemma jag målar och målar slipar och spacklar...tror jag ska måla om fönstren också för de är så där fult betsbruna, men det är mycket jobb, jag är så less på all furu i huset så nu ska allt bli vitt!!

Sen håller min gube på att göra en altan eller ett soldäck och det kommer att bli snyggt och rätt stort! 6m gånger 4½m. Kommer att betsa på det i en" svart" färg så ådringen syns. Jag testade lite i dag för att kolla färgen och det blir som grå/svart, jättefint   de flesta tar inpregnerat virke men det tog vi bara till alla balkar eftersom de är närmast backen men jag gillar inte den gröna färgen eller brun finns det också att ha till golv för det blir så fult med åren...så därför vill jag sätta färgen själv på betsen.   allt för att krångla till det   

    

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards