BLOGGEN

Direktlänk till inlägg 7 mars 2011

sadeln...

Av Marlene Hedberg - 7 mars 2011 21:48

Ja idag så blev det sent ut i stallet vid 20, jag tycker att sadeln börjar bli lite trång eller den ligger inte riktigt bra ...måste hitta en ny. Jag har 3 och ingen av dem ligger riktigt bra:-(sen när jag hade ryktat och grejat med sadeln så tog jag ut Mirco på gården och skulle träna upp och av sittning från pall . Jag hade bestämnt mig att jag skulle ha tålamod!!....och det gav resultat.-) han gick runt runt runt pallen men till slut så stannade han och då fick han godis, han stod still och jag belasta en stigbygel och sen över han och satt i foten i andra stigbygeln...det gick bra och så gjorde jag säkert 15 gånger!!! gick bättre och bättre för varje gång.-) godis när jag satt på ryggen till höger sen ville han gå iväg på en gång men stilla....stilla godis igen vid stigbygeln på höger sida och han var still jag hoppa av så gjorde jag FLERA GÅNGER:.)

Sen var vi ut på vägen och gick lite på asfalten så han får stärka senor, kotor mm eftersom han är lite svag bak...han verkar inte bry sig så mycket att det är mörkt:-)

Nä nu är det natti natti!

 
 
Sofia

Sofia

8 mars 2011 09:53

Sv: De trodde att man även skulle hoppa LC men så var inte fallet, vi skulle bara göra grejer som låg på Märke 3 nivå. Om vi vetat att vi skulle hoppa så högt skulle vi aldrig ha tagit med Toppis utan en häst som kunde hoppa så högt. Nä jag är besviken på DRK och tkr att de skulle ha kollat upp allt bättre. För på intyget står det att man bara ska göra LC:1 och hoppa 4 hinder på 70 cm = märke tre... Mkt klantigt!

http://lillasysterrs.blogg.,se

Marlene Hedberg

8 mars 2011 10:25

Ja det var klantigt!! det står klart och tydligt i märke 3 vilken höjd och antal hinder...ja jag förstår att han gick på knä nästan...stackars Toppis.

 
Ingen bild

Ida H

8 mars 2011 14:56

Hej, jag har varit i kontakt med Per-Erik Eriksson ang hoppkurs. Jag undrar bara ifall du skulle vara intresserad av att delta

Marlene Hedberg

8 mars 2011 21:04

Ja jätte gärna!! jag satt och tänkte på det igår att jag hade tänkt att kontakta honom, jag red för honom med Mizindra. Nu är Mirco inte inhoppad. Han fick ju griffelfraktur så jag har tagit det väldigt lugnt hela vintern med honom, men då kan man kanske ta det då:-)Jag ringer dig:-)

 
Ingen bild

Ida

8 mars 2011 21:17

Pratade med honom alldeles nyss :) :)
Ja, du kan ringa imorgon på 0702450099.. Har lånat mammas telefon tills jag fixat ett nytt simkort. Mitt råkade ut för en liten olycka så jag har detta nummer tills jag fått ett nytt simkort

Marlene Hedberg

9 mars 2011 17:21

Ja jag provade ditt nummer men fick ingen kontakt:-)

 
Ingen bild

Ida

8 mars 2011 21:18

Datumet vi funderar på är förresten 7-8 maj!
Lördageftermiddag och söndagförmiddag

Marlene Hedberg

9 mars 2011 17:20

ok, det var synd:-( jag jobbar den 7e maj men jag är ledig den 8e:-)

 
Sofie

Sofie

9 mars 2011 19:58

åh va roligt med hoppträning!! :)
Bara man hade sig någon häst... haha!

http://s0fiie.blogg.se

Marlene Hedberg

10 mars 2011 08:26

Du kan ju låna Zoogo av Jessica kanske?:-)

 
Ingen bild

Ida

9 mars 2011 22:42

Okej, det går inte att byta bort den lördagen då?

Marlene Hedberg

10 mars 2011 08:25

Jag ska försöka fixa det:-) så kör den helgen ni

 
Sofie

Sofie

10 mars 2011 09:24

Ja det kan jag kanske göra! :) Tycker inte Jessica om att hoppa?
Om inte mina andra planer löser sig, det som är tänkt över sommaren ;) haha.

http://s0fiie.blogg.se

Marlene Hedberg

10 mars 2011 13:25

Ja men det här är ju nu!! och du får låna Zoogo jag har pratat med Jessica men han är ju grön som en unghäst:-)

 
Sofie

Sofie

10 mars 2011 21:47

Okej, ja det ska nog gå bra! :) Skulle väl troligtvis rida han i helgen :)

http://s0fiie.blogg.se

Marlene Hedberg

11 mars 2011 10:32

ok va kul! du kanske ska med till klubben med han på söndag då?

 
Sofie

Sofie

12 mars 2011 10:24

Ja det kan jag göra :) Du kan ju höra av dig :)

http://s0fiie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlene Hedberg - 13 februari 2018 18:33


Imorgon kommer häst tandis till Åsele så då bär det iväg med Mirco i transporten, Ace har kollat sina tänder redan när vi köpte honom i juni så han får hoppa över denna koll. Jasper hade så fina tänder sist så han får kolla sina nästa år. Idag så...

Av Marlene Hedberg - 10 februari 2018 21:05

Det var ett tag sen sist, hoppas ni saknar mitt skrivande :-) Köpte halm för några veckor sedan och vi har spån i halva boxen och halm i halva för att de ska ha något att plocka med hela tiden och är även ett bra grovfoder tillskott och fin i håret...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 23:15

Mirco gick bra ikväll med jakt Kandaret också men han blev stum och lite het av sig så när min tanke var att träna galopp fattning sen skritt och galopp igen... Då blev det till att lätta i handen mer i fattningen så han gick fram i galoppen sen halv...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 19:44

Igår lånade jag ett bett av en vän som jag tror Mirco kommer att gilla och så var det,, han stor trivdes och tog ett bra stöd Ikväll ska jag prova ett Beris bett av jaktkandar modell som jag även lånade,, ska bli spännande :-) Det känns bra att k...

Av Marlene Hedberg - 23 januari 2018 22:35

Nu är riktigt bra underlag på ridbanan men vi har skottat den varenda gång det snöat nu och den är perfekt! Som en hockey rink med sargväggar:-) Ikväll var jag iväg och köpte halm faktiskt här på norrstrand, nära och bra :-) Det var väldigt fin...

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards